Tips på bra ryggdoktor i Göteborg?

landen

Aktiv medlem
Jag körde igår mitt första längre MTB pass för året. Jag har tidigare haft problem med ländryggen i samband med cykel, men aldrig riktigt kommit i ordning med det. Brukar alltid bli bättre ju längre säsongen går, men oftast riktigt jävligt i början. Efter detta passet var det samma visa, känns grymt bra de första 2 timmarna, men sedan börjar det jävlas. Läst massa tips är på forumet och testat en hel del, men det känns som att det skulle vara gött att låta någon som verkligen kan kolla på det. Min erfarenhet är dock väldigt dålig av denna typen av vård, vart hos naprapat var väldigt oengagerad och mest angelägen om att jag skulle gå så många gånger som möjligt.

Så har ni något grymt tips i Göteborgsområdet så är det verkligen välkommet.

Gothenburg Spine Center.
Svindyrt men de är bäst på ryggar.
Går iofs att få remiss dit via landstingets sjukvård, men det tar några år.
"Show me the money" och det går fort...

Skulle jag veta att det blev bra känns priset nästan helt oviktigt, men ungefär vad pratar vi om för pris?

Om Uddevalla inte är för avlägset kan jag rekommendera Kroppsforum, dom är vana att hantera idrottsrelaterade problem då bl a både Kroppskultur och Ljungskile SK har avtal med dom.
kroppsforum.se eller 0522-66 55 30

landen skrev:
-------------------------------------------------------
> Skulle jag veta att det blev bra känns priset
> nästan helt oviktigt, men ungefär vad pratar vi
> om för pris?

1500 för första läkar-besöket, 800 för de följande...
Nej, ryggen blev inte bra men jag fick en mycket seriös undersökning med både vanlig slätröntgen och en datortomografi.
Tyvärr visade resultatet av undersökningen att ryggen är utsliten, sned och allmänt trasig.
Är redan stelopererad sedan 18 år och det går inte operera igen.
Men nu vet jag i vart fall och kan agera utifrån det.

Björn
Lerums Osteopatklinik
0302 - 144 14

Jag hade gått med kass rygg ca 3mån. Gick dit, han kollade över mig och rättade till det som va fel.
Blev bra i ryggen på 20min (tiden för besöket). 600kr var det helt klart värt.

Lerums Osteopatklinik stämmer men det är väl Börje du menar?

Han är riktigt bra, har haft hand om motocrosslandslagsåkare och seglarlandslaget bl.a
Inget "komma många gånger" koncept, inga träningstips ingen röntgen men grymt bra koll om kotorna sitter som dom ska eller ej.
Kombinera ett besök hos honom (akutbehndling) och se till att få ett bra träningsprogram (långsiktigt) av någon på t.ex IFK-kliniken är mitt tips.

Jag ser gärna några tips om naprapater här i Göteborg om någon vet någon bra?

Fast Lerums osteopatklinik hade ju mycket bra omdömen vad jag såg, och vad en osteopat gör är väl ungefär samma sak som en naprapat men med en flummigare filosofi bakom...?

Nån som kan rekommendera nån dålig ryggknäckare? Alla som rekommenderats hittills är ju tydligen helt fantastiska.

Naugas skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag ser gärna några tips om naprapater här i
> Göteborg om någon vet någon bra?
>
> Fast Lerums osteopatklinik hade ju mycket bra
> omdömen vad jag såg, och vad en osteopat gör
> är väl ungefär samma sak som en naprapat men
> med en flummigare filosofi bakom...?

Testa Patrik eller Martin här http://www.ryggakuten.com/ De är seriösa och jag brukar rekommendera dem för patienter som befinner sig GBG.

Tillbaka
Topp