Tips på campingplatser för cykling med barn.

Baynahoj

Medlem
Cyklar en del i skogen med barnen. 6 och 7 år gamla.
Vi har varit mycket i högbo och runt på andra platser i och omkring Uppsala/sthlm.
Förra sommarsemestern var vi i Järvsö och och Orsa och hyrde stugor och cyklade några dagar.
I år har jag införskaffat husvagn.
Vad finns det för rekommendationer uppåt i landet gällande campingar med mtb cykling?
Ultimata vore om det gick att direkt utgå från husvagnen utan någon jättetransportsträcka till lederna.
Utgår från Uppsala, men har inga problem att dra vagnen en bra bit uppåt för rätt ställe :)

Eftersom ni kan tänka er att åka en bit slänger jag in ett wildcard som jag är nyfiken på, Seskarö. Om ni tar er dit får ni gärna ge en liten recension.

Ja, det är barnvänligt och utan tvivel i norra Sverige en bra bit förbi Hallandsåsen.

Kan man campa på Lindvallen. Där verkade också barnvänligt

Seskarö ser ju inte ut att ha så mycket cykelväg i alla fall om man ska gå efter hur det ser ut på Google Maps, Jag har i och för sig inte varit dit den här sidan millennieskiftet. Är man ute efter liknande terräng att cykla i som det är på Seskarö så är det nog vettigare att åka och bo campingen i Luleå som har en mountainbike slinga 500m bort och en hel del bra cykelstigar, bad och utflyktsmål i närheten.

Det finns ett antal uppmärkta MTB-stigar på Seskarö. Har inte varit där, och kan inte uttala mig om kvalisorten. Får dock känslan att de nog kan vara lagom åt en 6 och 7-åring. Ön ser fin ut på de bilder jag sett och campingägaren har märkt upp stigarna.

Länk till stigutbudet på Seskarö.

Annars öppnar Järvsö upp en handfull preparerade XC-leder i sommar som lovar familjevänlighet.

Senast ändrad:
Det finns ett antal uppmärkta MTB-stigar på Seskarö. Har inte varit där, och kan inte uttala mig om kvalisorten. Får dock känslan att de nog kan vara lagom åt en 6 och 7-åring. Ön ser fin ut på de bilder jag sett och campingägaren har märkt upp stigarna. Får känslan att det är rätt många av TS önskemål som bockas i.

Länk till stigutbudet på Seskarö.

Annars öppnar Järvsö upp en handfull preparerade XC-leder i sommar som lovar familjevänlighet.
Se på tusan, det hade jag ingen koll på. Kanske man hinner testa dom i sommar.

Tillbaka
Topp