Tips på campingplatser för tältcampare

ttfh

Aktiv medlem
Nu skall jag ut och och tältcampa och söker tips på campingplatser som lämpar sig för detta. Enkla campingplatser med det mest grundläggande är det jag söker, gärna billiga och trevliga.

Själv kan jag tipsa om Tokenäs camping nära Byxelkrok. Mysiga tältplatser med lite träd, billigt och enkelt.

Senast ändrad:
Tjena!

Söder om känner jag bara till Karlstorps Camping i Halmstad, ganska stor och seriös men det var billigt när vi var där.

Var i Bohuslän för några veckor sen och hittade en riktigt pärla ute på Resö, Kyrkvikens Camping, billigt som attans och man bor precis vid havet. Torrdass och väldigt enkelt men det finns det man vill ha. Lugnt och stillsam, kommer definitivt åka dit igen.
En snabb promenad bort till Resö hamn så finns det en liten butik och man kan köpa nyfångade räkor på morgonen, bäst är att beställa av fiskarna dagen innan under högsäsong förstod jag det som.
Restaurang Lexö som ligger vid hamnen serverade bland dom bästa pizza bianco jag ätit. Sonens tarte flambeé i bakgrunden var ruskigt bra också.

IMG_20190626_184831439.jpg

Tillbaka
Topp