Tips på cykeltröja för den långe

Hej,

Jag behöver lite hjälp med tips på långärmade cykel tröjor/jackor. Jag har problem med att alt blir kort i ärmarna, och jag tänker att det måste finnas fler cyklister över 2m som har haft samma problem.

Kom gärna med förslag på märken eller hemsidor där de vanligtvis har en passform som passar den lite längre herren. (202cm och 90kg)

Tack på förhand

Albin

Sitter på tåg och har inte tillgång till länkar i datorn men minst en av de australiensiska eller Nya zeeländska tillverkarna av merinotröjor fixar extra långa. De stickar och syr efter beställning så du kan få eget mönster.

black_5000x.jpg

Om man lyckas hitta något liknande kan man bara sy igen tumhålet och vips får man en tröja som är tillräckligt lång i ärmarna, det har jag gjort.

Sitter på tåg och har inte tillgång till länkar i datorn men minst en av de australiensiska eller Nya zeeländska tillverkarna av merinotröjor fixar extra långa. De stickar och syr efter beställning så du kan få eget mönster.
Hej tack för svar. Skicka gärna länk när du har möjlighet. Hur blir det med frakt/tull från dessa länder?

Soigneur är tillverkaren jag tänkte på. Jag har en tröja från förra årets UTU. Den är ganska tjock och inte tävlingsmässigt tight.
Jag har för att de visar pris i € inklusive avgifter.

Craft brukar ha svenska storlekar. Jag har ännu inte provat att vara så lång själv, men de tröjor jag köpt hade för långa ärmat.
Trimtex (fra Norge) har en storleksrådgivare, där du anger mått så berättar den vad du ska ha. De säljer mest tighta tävlings- och träningskläder, så du borde kunna slippa "fladder" vid magen. https://trimtexstore.se/products/venom-jersey-men-4 Large ska du ha, nu när jag bestämde att du var 202 cm lång, 42 år gammal och vägde 85 kg, och lite mer bröstkorg än mage, hihi! "Överväg medium om du vill ha tightare..."

Senast ändrad:
Prova armvärmare? Jag har en exteondo combo, jag är dock bara 190, men den har ganska rejäl "justermån" så att säga. Jag får dra armvärmarna rejält långt upp . Det en mer fulvädercombo, med dragkedjad tröja, gortex vindtät sak, tål en del regn.

Men mer att med armvärmare kan du får till en kombo med en tisha. Det är lättare att hitta en tisha som sitter bra är min erfarenhet, långärmade tröjor är kasst, är min erfarenhet.

Du är inte den första med problemet. En sökning tar dig till en rätt färsk tråd:

Tillbaka
Topp