Tips på cykelväskor, tält och sovsäckar.

Sambal Oelek sa:
Kovea Spider. Man viker ihop den så den blir platt och får plats ovanpå 230g gasflaskan inuti kärlet.

Fire Maple FMS-117T blir nog inte lika platt men väger 98g. Vill man ha förvärmningsslinga så finns varianten Alpkit Koro som väger 124g.

Ett större brännarhuvud sägs minska problemen med fastbränning.

Gillar också Tarptent Double Rainbow. Jag har ett sen många år tillbaka, flera hundra tältnätter. En bra kombination av storlek, ventilation, bekvämlighet, vikt. Men passar kanske inte för värsta stormen på fjället.
Och sovsäck Northface Gold Kazoo, 8-900g, klarar -5 el lägre om man har lite kläder. Underlag Nemo Tensor regular, superskönt, ca 400g.
Men finns många liknande att välja mellan.

Senast ändrad:
Lasse sa:
Sambal Oelek sa:
Kovea Spider. Man viker ihop den så den blir platt och får plats ovanpå 230g gasflaskan inuti kärlet.

Fire Maple FMS-117T blir nog inte lika platt men väger 98g. Vill man ha förvärmningsslinga så finns varianten Alpkit Koro som väger 124g.

Ett större brännarhuvud sägs minska problemen med fastbränning.
aha, ja den ser ju också fin ut.

Ja, men grejen är nog att de ska sprida lågan lite. Inte som MSR Pocket Rocket som blir som en punktsvets i mitten av kärlet. Helkasst.

Förresten, jag lade till en bild på hoppackad version av min Kovea Spider i förra inlägget.

Tillbaka
Topp