Tips på cykelverkstad i STHLM

ante78

Ny medlem
Har en mtb som har blivit relativt vanvårdad de senaste åren, tog ut den för i år efter tvätt och grundlig koll och insåg att kedjan var slapp, växlarna krånglar (är sjukt sega, reglagens kuggar verkar vara slitna) och hjulen behövs riktas.

Var kan jag lämna in den utan att bli blåst på att de måste byta alla delar? Cykeln är en MTB med deore-delar runt om. Den enda cykelaffären med verkstad jag känner till är cykloteket, men det känns som att de skulle kunna ta rejäla överpriser just eftersom de är så populära. Kan någon rekommendera dem? Vad finns det för andra alternativ på verkstäder ( förutom att jag byter allt själv ;) ) ?

det verkar ossannolikt att reglagen är slitna. prova att köpa ett nytt virekit på clasohlson och byt höljen och vajrar.

Johan A's råd Pedalogerna är bra, de brukar inte byta i onödan eller sälja på mer än vad som är rimligt.
På Cykloteket har jag varit med om det motsatta, ett litet vasst hack lång upp på innerbenen skulle lagas med att byta hela överdelen på gaffeln... Pedalogerna ordnade det för någa hundringar och 4 år senare funkar det fortfarande utmärkt.
/Thomas

Tillbaka
Topp