Tips på dropper remote till 2x

Mac390

Ny medlem
Tjenare,
Skaffat mig en dropperpost, vilket väl är bland det bästa jag gjort. Dock har jag även växelspak på vänstersidan (vilket väl inte är optimalt...) också så jag kompletterade med Brand-X Ascend Lever Kit - Paddle (2x-3x Gears). Funkar ok, men inte helt nöjd då spaken är lite lång och stör växlingen. Vill ha något med mindre spak eller kanske längsgående på ovansidan. Någon som har nått bra tips??

Jag var super nöjd med srams twistloc som jac hade innan jag bytte cykel. Doch kräver den fast ände i reglaget, går att fulmeka ihop iaf om man är lite klurig och sätter en justerhylsa någonstans i höljet om det går utvändigt.

Tack för svar. Verkade som ett bra alternativ men så kom det till det här med att fulmeka, som jag är kass på. Glad att jag lyckats montera droppern... Sen googlade jag på ”twist locen” och där stod det att det inte funkade med dropper, men det är kanske där ”fulmeken” kommer in? Tror jag får hålla mig till ”riktig” mek... ;-)

Hittade en kort och kompakt från KS som jag monterade på högersidan (har en Spark med Twinlockregladet på vänstersidan) inte världens vackaste men gör sitt jobb, detta reglade kräver också att den lilla fastlödda ändan på wiren slutar i reglaget.
ks-kg-carbon-remote-kit-19576-1-11-1.jpg

2019-09-09_131040.jpg

Yeew! sa:
Hittade en kort och kompakt från KS som jag monterade på högersidan (har en Spark med Twinlockregladet på vänstersidan) inte världens vackaste men gör sitt jobb, detta reglade kräver också att den lilla fastlödda ändan på wiren slutar i reglaget.

Tackar.
Ja den såg liten och kompakt ut.

har också en ks lev som på bilderna ovan. lirar bra ihop med växelhandtag och i mitt fall även ringklocka.

samma med fjärrkontrollen till magura wyron. inga problem kombinera med växelhandtag..

kais01 sa:
har också en ks lev som på bilderna ovan. lirar bra ihop med växelhandtag och i mitt fall även ringklocka.

samma med fjärrkontrollen till magura wyron. inga problem kombinera med växelhandtag..

Kanon. Får kika på den. Skönt med folk som är på och svarar snabbt.

Mac390 sa:
Yeew! sa:

Tackar.
Ja den såg liten och kompakt ut.

Och den är bra åxå

Tillbaka
Topp