Tips på en mindre DH-hoj sökes

superd

Medlem
Min sambo har fastnat för dh-cykling efter att hon provade en hyrcykel för en vecka sedan. Hon körde då en scott gambler small, men den var för stor för henne. Så nu letar vi efter nån som är lite mindre, hon är ca 160cm. Det är en begagnad cykel som gäller, och vi har kollat på bla Kona stinky, men man blir lite tveksam till den när man läser trådarna här...är det nån som vet nån cykel som skulle passa henne. Den får kosta runt 10.000 kronor(gärna mindre) och jag är riktigt bra på att pruta, så är dem lite dyrare så gör inte det nåt...

En kona stinky kan vara en helt ok första cykel om du hittar den till rätt pris. fam för allt om den har rätt storlekt och andra itne har det.

Men på vilket sätt e cykeln stor, många DH hojjar e ganska långa för att de ska bli stabilare utför.

det är inte längden som är problemet utan höjden och eftersom att hon inte har provat nån stinky, så vet vi inte att den passar heller, men dem ser små ut...

Jag skulle tipsa om att inte köpa en fullfjädrad DH-hoj med 8" slag. Utan något lättare och smidigare, som en 6" AM-hoj med kedjestyrare och dh-däck.
Tex Giant reign.

Scarface 2 skrev:
-------------------------------------------------------
> Ser jag i syne eller är sadelstolpen böjd på
> den?

Thompson Setback. Den ska vara böjd.

Turner DHR i liten storlek är både kort och låg. Finns några REA-ramar kvar på http://www.go-ride.com

Sista chansen innan DW-länkade ramarna börjar tillverkas. Är själv rätt sugen.

DHR.jpg

den där giant reign ser ut att kunna vara nåt, synd att det är lite långt att åka...men man kan ju å andra sidan passa på att ta en höstweekend i åre...ända nackdelen med den är väl att jag gillar dubbelkrona bättre...är det nån som vet vad det är för slaglängd på den där framdämparen?

LeovinceZX skrev:
> Lånar tråden lite. Går det att få en schysst
> begagnad downhillcykel för 6000-7000? Är för
> övrigt 182 långt

Jävla trådkapar! ;)

Du får nog lägga lite mer för att få en DH med rimliga prylar och brukbart skick.
Kolla på Kona Stinky och Specialized Bighit och liknande. Medium eller Large gäller för dig, prova iom att du ligger mella storlekarna.

LeovinceZX skrev:
> Lånar tråden lite. Går det att få en schysst
> begagnad downhillcykel för 6000-7000? Är för
> övrigt 182 långt

Om du har en ryslig tur så kanske..... men inte så troligt...

frun kör på en Specialized Enduro Small 2008 med Maxxis däck på - fungerar superbra på årets tur till Frankrike. Hon hoppar och har sig. Inga problem. Hon är 157 cm.

Tillbaka
Topp