tips på enklare slinga runt Landvetter

azknom

Ny medlem
Hej!

Jag är en ganska ny när det gäller det här med mtb och bor mellan Landvetter och Härryda (vid chalmers golfbana för den som är bekant med området). Jag tänkte höra om någon här har tips på trevliga mtb-rundor i området. Skogsvägar och lite enklare skogsstigar är svårighetsgraden som jag och min sambo är ute efter till att börja med. Tanken var att hitta några rundor i närheten så man inte behöver lasta cyklarna på bilen så om någon är bekant med området så tar jag glatt emot tips :).

Urban O

Du har en massa grymma slingor precis runt hörnet. Till att börja med passerar Vildmarksleden norr om Chalmers golfbana. Den är riktigt grym. Därutöver har du ett antal sköna slingor uppe Landehofområdet, norr om Landvetters samhälle. Mitt tips är att du köper kartan över Vildmarksleden och kör delar av den. Av kartan framgår även andra stigar i området, så du kan leta fram stigar som du tycker passar er. Kartan kan man bland annat köpa på turistbyrån vid Kungsportsplatsen i Gbg, om man har vägarna förbi. Lycka till!

Marcus

Tillbaka
Topp