Ryggmybiff
Medlem
Tips på hoppfällbar elcykel till pendling året runt
Hej, är på jakt efter hopfällbar elcykel och letar efter tips. Ska vara hopfällbar så att jag kan ta den in i lägenheten utan att den försvinner från cykelförråd under natten (har hänt) och för att jag ska ibland kunna fälla ihop den och ta bussen om vädret har blivit bedrövlig när jag är på jobbet (bor i Blötteborg).
Jag är också lite tung och lång, 188 cm, 105 kg och det skulle vara skönt att kunna sätta barnstolen på den, alltså 120 kg kanske totalt? Inte många som klarar mer än 100-105.
24 km dit och tillbaka året runt på asfalt, snö bara ibland, mycket regn. Gärna hubväxlar typ nexus för att underlätta skötseln och diskbromsar.
Hittade några runt 20 000 - 25 000:
www.lacros.nl
www.leoncycle.de
eventuellt
www.ecoride.se
Tern verkar rätt fin men dom kostar cca 35000 och det är way too much. Brompton electric känns mindre bekväm för folk runt 190 cm och lite overkill när det gäller att vara kompakt då jag ska ta bussen bara ibland. Tänker 20 eller 24 tum blir skönare att cykla på. Biltemas cyklar känns inte som något som ska hålla längre än 1-2 år.
Någon här som cyklar året runt (även i regn) på hopfällbar elcykel? Erfarenheter?
Tackar!
Jag är också lite tung och lång, 188 cm, 105 kg och det skulle vara skönt att kunna sätta barnstolen på den, alltså 120 kg kanske totalt? Inte många som klarar mer än 100-105.
24 km dit och tillbaka året runt på asfalt, snö bara ibland, mycket regn. Gärna hubväxlar typ nexus för att underlätta skötseln och diskbromsar.
Hittade några runt 20 000 - 25 000:
Electric folding bike Lacros Scamper S600XL - Matt Red midmotor
The electric folding bike Lacros Scamper S600XL in matt Red is equipped with a powerful 250W motor and an efficient and strong battery.
NCM Paris MAX N8R 20" E-Bike, E-Faltrad - Leon Cycle - E-Bikes & Pede, 2.299,00 €
Leon Cycle Akku: 14Ah 504Wh Reichweite bis zu 100km Motor: 36V 80Nm »Welche Fahrradgröße passt zu mir?
Flexer HS FOLD M-9 20 - Ecoride
Flexer hs-fold-m-9-20 är en kompakt och vikbar elcykel anpassad för stadspendling, camping och andra tillfällen då utrymme är en bristvara.
Tern verkar rätt fin men dom kostar cca 35000 och det är way too much. Brompton electric känns mindre bekväm för folk runt 190 cm och lite overkill när det gäller att vara kompakt då jag ska ta bussen bara ibland. Tänker 20 eller 24 tum blir skönare att cykla på. Biltemas cyklar känns inte som något som ska hålla längre än 1-2 år.
Någon här som cyklar året runt (även i regn) på hopfällbar elcykel? Erfarenheter?
Tackar!
Senast ändrad: