Tips på knävärmare önskas

CRF_Niklas

Aktiv medlem
Hade förra vintern och halva detta året problem med mitt ena knät, tror att problemen mycket väl kan bero på att mitt knä varit för kallt vid cykling.

Tänkte höra vad har ni för erfarenheter? Vad använder ni och hur har det funkat?

Länka gärna

Tänkte försöka köpa något som jag kan ha från och med nu tills våren självklart med fler lager över när kylan kommer. Värsta boven tror jag är fartvinden.

Mjuka knäskydd kanske vore nått. Synd att nästan inga butiker har på lager, svårt med storlekar när man beställer online.

Jag har ett knä som ogillar kyla efter en vurpa. Jag har provat lite olika men kommit fram till att om jag skulle cykla på väg regelbundet under vintern skulle jag köpa ett par vindtäta softshellknävärmare. Vanliga flossade räcker inte eftersom det blåser igenom. Jag har ett par vintertights där det vindtäta precis bara nästan klarar att täcka knät och de funkar runt nollan med extra knävärmare under.

Edit: I skogen fyller knäskydden samma funktion väl men där är fartvind inte något stort problem heller.

Senast ändrad:
Tack för era svar fyll gärna på med mer.

Har ganska långa shorts som går ned över knät som kommer skydda en del emot vinden.

http://www.ceteco.se/bahco-knaskydd-4750kp1--p-1452-c-165.aspx

bahcoknskydd.jpg

Tillbaka
Topp