Tips på lackerare/lackverkstad (helst i GBG)

Brams

Aktiv medlem
Hej

Jag söker efter en lackerare som kan lacka en FS kolfiberram åt mig.
Det är en cykel i det högre prissegmentet så jag vill få det ordentligt gjort. Dvs. inga hemmafixare är aktuella.
Den är helt ny, omonterad, och jag plockar ur lager etc så den är helt "ren".
Den ska vara enfärgad, utan loggor eller något annat. Så inget avancerat på det sättet.

Jag har varit i kontakt med Djos Custom PaintWork i Örebro. Absolut inget fel på dem. Men jag skulle vilja se om det finns någon lämplig verkstad i Göteborgstrakten inna jag går vidare med Djos. Känns enklare att hämta/lämna/tjöta face to face.

Jag antar att det finns många lackerare som gör detta utan problem. Men ser helst att de är cyklister, eller har lite koll på hojar så de vet vad som ska maskas och inte. Kanske vilken typ av färg och lack som lämpar sig just på cyklar etc.

Har ni några tips och tankar som kan hjälpa mig?

Djos låter självklart för vad du söker. Att hitta en lackerare med dina krav är bara att glömma. Väldigt få lackerare har erfarenhet av kolfiber så länge dom inte gör försäkrings ärenden på Lamborghini/Ferrari osv och hitta en cykel intresserad person i dom kretsarna... Många kommer se en ram som ram och inte något speciellt.

Djos låter självklart för vad du söker. Att hitta en lackerare med dina krav är bara att glömma. Väldigt få lackerare har erfarenhet av kolfiber så länge dom inte gör försäkrings ärenden på Lamborghini/Ferrari osv och hitta en cykel intresserad person i dom kretsarna... Många kommer se en ram som ram och inte något speciellt.
Håller med dig och det är nog så det kommer bli också.
Men, jag ville ändå undersöka saken så att det inte faktiskt är så att det finns någon i mina trakter innan jag går vidare med Djos.
Då har jag ju iaf kollat =)

Tillbaka
Topp