Tips på liten verktygspåse/väska att ha med

vira20

Aktiv medlem
2st Co2 patroner, litet multiverktyg samt kedjelås är alltid med mig.

Dock har jag inte hittat ett säkert, bekvämt och skrammelfritt sätt att förvara dessa i fickan bak på tröjan eller i eventuell mindre sadelväska.
Vad har ni för lösningar och tips för att bära med? Funderar på denna nedan.

Screenshot_20210905-234947_Chrome.jpg

Dock har jag inte hittat ett säkert, bekvämt och skrammelfritt sätt att förvara dessa i fickan bak på tröjan eller i eventuell mindre sadelväska.

Visa bilaga 511017
Har en sån själv. Den är helt ok. Men lite klumpig om man tänker ha i ryggfickan och lite dumt konstruerad om man inte har en slang med sig. Kräver något med lite volym som fyller upp den.

Denna har jag med drybag:

Fidlock https://www.fidlock-bike.com/en/produkt/toolbox-uni-base/

Du söker Blackburn Switch Wrap Bag!

Jag har med verktyg, slang, CO2, däcksavtagere, salamikitt mm flyttar den mellan cyklarna allteftersom, jag tycker den funkar utmärkt.

Kedjelås brukar jag tejpa med eltejp på någon av höljena / bromsslangarna så finns det alltid där.

Wolftooth har ett gäng olika förvaringsalternativ:
Annara funkar nåt så enkelt som en EDC strap. Bara dra ett gummiband / bungee cord runt patronerna och verktyget och sen fästa med edc remmen på ramen.
Eller klipp upp en gammal slang och linda i och sen edc straps.

Kedjelås brukar jag tejpa med eltejp på någon av höljena / bromsslangarna så finns det alltid där.

Wolftooth har ett gäng olika förvaringsalternativ:
Annara funkar nåt så enkelt som en EDC strap. Bara dra ett gummiband / bungee cord runt patronerna och verktyget och sen fästa med edc remmen på ramen.
Eller klipp upp en gammal slang och linda i och sen edc straps.

Beställde precis en https://www.bikester.se/wolf-tooth-...l.-mounting-plate-M1024637.html?vgid=G1503083 nu när nya modellen kom i lager.

Tack för grym input.

När jag kollade på era så hittade jag en bra lösning från RaceFace som är liknande några av er nämner här ovan.

1630910253452.png

Också: LÄNK
Eller: Länk

Ska bara utvärdera vilken det blir...

Visa bilaga 511017
Det finns en himla massa förslag i denna tråd, jag är själv en stor fan av en smutsig strumpa. ?

Är det inte säkrast att ha en liten väska med repgrejor på varje hoj, är det inte risk att glömma "strumpan"? hemma lbland?

Det finns en himla massa förslag i denna tråd, jag är själv en stor fan av en smutsig strumpa. ?
Jag körde det förr i tiden (fast ren iofs). Kan bara inte minnas varför jag slutade... ?

Kanske skall börja igen? Rent teoretiskt är det ju en strålande ide!

Jag körde det förr i tiden (fast ren iofs). Kan bara inte minnas varför jag slutade... ?

Kanske skall börja igen? Rent teoretiskt är det ju en strålande ide!

Fast då måste man ju ha en udda strumpa. Annars blir det kaos och förtvivlan i strumplådan! Och hur sånt slutar vet man ju. Armod och misär!

Släng in den andra strumpan i tvättmaskinen, så försvinner den och problemet...?

Tack för grym input.

När jag kollade på era så hittade jag en bra lösning från RaceFace som är liknande några av er nämner här ovan.

Visa bilaga 511034

Också: LÄNK
Eller: Länk

Ska bara utvärdera vilken det blir...
Jag har den - tycker inte den fungerar så bra, iallafall inte på min cykel. Glider runt, jag har tappat slangen och det var inte riktigt plats till både multitool, däckavtagare och CO2 (speciellt inte om du kör med 25g).

Min lösning har blivit OneUp EDC och en Louri strap med slang och CO2. Louri strap fungerar helt suveränt, de har även en drybag och stropp til sadel om det är mer intressant. Annars har Lezyne en tool wrap som kan sättas under sadeln. Den fungerar också bra men beror lite på hur dropper-situationen ser ut.

Lezyne

Louri/Huck

Fast då måste man ju ha en udda strumpa. Annars blir det kaos och förtvivlan i strumplådan! Och hur sånt slutar vet man ju. Armod och misär!
Man kan smita in i tvättstugan på grannens tvättid och snor en strumpa där.
Eller så ringer man Staffan:

Jag hittade denna!

Piggy från 76 Projects. Finns i några olika utföranden. Den här sätter man i ramfästet. Flaskhållaren sätter man i piggyn. Man kan sätta en liten väska, påse/strumpa eller som jag bara dragit ihop verktyg, lagningskit för tubeless och ett däckjärn med bandet.

IMG_20210906_202112~2.jpg

Kan väl kommentera köpet. Påsen är liten på den minsta 0,6 liter. Det gick att knöka ned en slang, en minipump, däckjärn och ett litet multitool, men det var på håret. Men då gick det knappt att fästa den på ramen. Jag kontaktar Wolf Tooth och tydligen har jag fått en för kort kardborrerem. De skickade snabbt rätt rem. Nu åtgärdat funkar det. Men nu sätter jag slangen med en av remmarna och resten av grejerna i påsen, då kan man få in nycklar mobil etc också. Om man vill ha en slang i själva påsen skulle jag gå upp till 1 liter modellen, men då blir påsen rätt stor. Alternativt hitta en annan förvaring för slang och lägga det man vill skydda från smuts i påsen.

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp