Tips på mtb-guide på Teneriffa

Hetsjägar´n

Aktiv medlem
Hola amigos!
Ska på familjecharter till Teneriffa och har fått frigång för en dags cykling. Efterlyser därför tips på bra guide och cykeluthyrare. Kommer bo i Playa de las Americas, så ju närmare där desto smidigare förstås. Men det lär väl ändå bli en del transport och man brukar kunna bli upphämtad.

Jag är ute efter rolig am/endurocykling med mycket höjdmeter. Kan tänka mig shuttle eller tramp, beror på vad de har för tjänster osv.

körde med Darran på Lavatrax förra vintern. Shuttlade upp och rullade riktigt bra stigar utför, rekommenderas! Han har svincoola Kingdom titanhojar för uthyrning dessutom..

Lånar tråden lite om det är ok, jag och min fru ska också till Teneriffa nu i december, jag har en plan att ge henne en MTB tur på en dag som present (tillsammans med mig också då....). Saken är den att vi har mycket liten erfarenhet av MTB, jag har cyklat en del landsväg, men i terrräng har jag inte cyklat sedan tidig skolålder. Vi har båda hyfsad fysik, men vad jag skulle vilja hitta är en någorlunda enkel tur för nybörjare, typ stigar, grusvägar och så, utan svårare hinder, men gärna med vackra vyer och trevliga stopp. Tanken är att hon ska börja gilla cykling, inte komma tillbaka helt utmattad och aldrig se åt en cykel igen.... Någon som har bra tips var man kan hitta det, gärna i närheten av Adeje eller Las Americas? Lavatrax och No limits verkar mera rikta in sig på erfarna MTB åkare.

Mvh Ulf S.

Tillbaka
Topp