Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
jofahjalm sa:Det ser inte så lätt ut att laga.
båtbensbudet sa:Åh nej. E det popraden?
Prova att prata med killen som gör cyklar under NOPE cycles. Finns i stockholm.
Vippen sa:båtbensbudet sa:Åh nej. E det popraden?
Prova att prata med killen som gör cyklar under NOPE cycles. Finns i stockholm.
Nix, lyckligtvis inte, det är en Bombtrack med tre år på nacken. Popen fick snabbt byta om till tillfällig pendlarskrud...
Tackar för tipset, jag har redan ställt frågan till Nope!, men tänkte att det var lika bra att vaska efter alternativ om han inte hinner med. Han har ju tex fullt sjå med att svetsa en ram till mig...
Wst sa:Det kanske är dumt att fråga eftersom du verkar nöjd och glad bara att få den lagad på egen bekostnad, men: ska en tre år gammal ram spricka på det sättet?
Lejon sa:Du skulle behållit din gamla Focus cx-ram: den rullar fem (?) vintrar och tusentals mil senare utan sprickor. Tack för ett bra köp!
båtbensbudet sa:Ser fram emot en byggtråd för den ramen snart! (NOPEn)
jofahjalm sa:Det ser inte så lätt ut att laga.
Egress sa:Någon med lite erfarenhet kan nog fixa till det där. Är dock inte en fråga om bara lite svetsning om man vill göra det ordentligt.
Här är en länk till ett foruminlägg där jag visar hur jag återupplivade min egenbyggda 29er.
https://happyride.se/forum/read.php/1/1227029/3454612#msg-3454612
Petrolhead sa:Du har inte en för liten sadelstolpe, det ser nästan ut som du dragit ihop klämman lite för mycket?
Det där ska inte vara något problem att svetsa men är grundproblemet kvar som fixade den första sprickan så kommer det fler.
NickPick sa:Har du cyklat hela vintern utan att märka av det så blir det nog inte sämre efter lagning.
Vippen sa:Då var Bomben i drift igen. Nope! Cycles brände ihop honom igen:
Det fick bli lite svart uppe i hörnet, med lite lama försök att inte sabba för mycket av originalstuket:
Det var svårt att få nån vidare glans i klarlacken, jag får väl ta och polera lite så det blir lite lyster i alla fall.
Sent omsider kom jag mig också för att maila Bombtrack i ämnet, med gott resultat. De har levererat en handfull förslag till kompensation trots att garantitiden gått ut, mycket generöst!
Summa summarum så avlöpte väl historien helt OK, även om jag hellre sluppit...