Tips på rolig/bra inomhusträning.

När1

Ny medlem
Blir snart tvungen att börja träna inomhus då mina leder o muskler inte klarar av träning i kyla, har varit och kikat hos "fitness" vad dom har för alternativ : spinning (ledsnat på det men några pass blir det), trampmaskin (aldrig testat), roddmaskin (aldrig testat), styrketräning (två ggr. i veckan tänkte jag). Löpband klarar inte mina knän av och simning är för tråkigt.

Tacksam för tips på rolig/bra träning inomhus fram till cykelsäsongen 2017?

Jag gillar att köra gruppträningspass med kettlebells eller cirkelträning (vad det nu heter för flashigt nuförtin).

Du har kanske redan testat spinning på olika gym/ledare och tycker det är tråkigt oavsett?
Jag för min del tycker iaf att det är väldigt stor skillnad dels mellan olika gym, men även mellan olika instruktörer. Bra cyklar, bra belysning (läs mysbelysning), bra musik som passar intervallträning, bra anläggning och inte alltför hurtig instruktör, då tycker jag att det kan vara rätt roligt och givande ändå. Kan också vara riktigt tråkigt beroende på om nämnda punkter inte uppfylls.

Så vad gäller spinning, testa olika gym/instruktörer om du inte redan gjort det.

Inomhusklättring för bål- och överkroppsstyrka. Utmaning men gör ont tills händerna hårdnat.

Ta ledkort och kör "intervaller" upp på väggen med autobelay.

Senast ändrad:
Tack för lite tips, har kört spinning varje vinter så är lite less på det men kommer nog prova på mer gruppträning för att göra något annat än jag tränat tidigare, finns en grupp som kör ganska hård cirkelträning som känns ok.

BjornR sa:
Inomhusklättring för bål- och överkroppsstyrka. Utmaning men gör ont tills händerna hårdnat.

Du gillar ju att vara smartass så nu är det min tur. Klättring är mest balans och smidigthet. Har inget med bål och överkroppsstyrka att göra. Tycker du det gör du fel.

Senast ändrad:
Agnanaurion sa:
Peth sa:
Jag gillar att köra gruppträningspass med kettlebells eller cirkelträning (vad det nu heter för flashigt nuförtin).

plus-ett:ar här.

Kettlebells är lite som cykling: det blir aldrig lättare, man kör bara hårdare. Kör man dessutom i grupp finns det ingen möjlighet att ge något annat än järnet, och inte kan man ge upp efter 20 minuter heller.

Om du bor öster om Gbg: cykelvinden.nu
Jag tränar där, trainer med dess fördelar. Sällskap av likasinnade, med dess fördelar.

skogsvakt sa:
BjornR sa:

Du gillar ju att vara smartass så nu är det min tur. Klättring är mest balans och smidigthet. Har inget med bål och överkroppsstyrka att göra. Tycker du det gör du fel.

Verkar som att du inte gör rätt. Tur att proffsklättrare inte har någon överkroppsstyrka alls utan bara balans och smidighet...

hqdefault.jpg

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp