Tips på schyssta plattformspedaler

Kneecap sa:
Rydell sa:
mett sa:
Rydell sa:
Det som står om DMR V 12 i grepp så är det att dom gör köttfärs av benen om man klantar sig. Så grepp lär nog inte vara ett problem för dem tillsammans med ett par Etnies Sal Barbier dojor bästa och skönaste skejtskon genom tiderna :)
Det är snudd på kriminellt att plöja ner ett par Sal23 i pedalerna ute i skog och lera om man har kvar ett par. Särskilt om de fortfarande ser ut som ett par skor.

Har ett par som ligger i garage något sönder skejtade men passar för ändamålet MTB i lera och gegga. Jag köpte dom för ett par år sedan de firade något och körde en nyproduktion av skorna. Ser dock ut att vara på G med nyproduktion igen :)
http://theberrics.com/news-es-sal-barbier/

http://www.tactics.com/es/sal-20-skate-shoes

Tjena!

F-n.. F-n.. F-n.. Hade ju inte pengar till skor just nu.. Jaja, det blev två par svarta och ett par vita..

Nice :)

Jäklar va schyssta, har hittills bara kört med löpardojjor så känns riktigt bra :)
image.jpeg

Jimel sa:
Jäklar va schyssta, har hittills bara kört med löpardojjor så känns riktigt bra :)

Ser schyssta ut :) är dom mjuka? Jag har lite problem med min höger fot en gammal skada som bråkar och det funkar inte med för hårda skor. Dom måste vara grymt mjuka för att jag inte ska få ont.

Nä dom är snarare styva om man jämför med löpardojjor, gummit var jäkligt mjukt dock, lät roligt när jag gick med dom i köket :)

Åker till huvudstaden emellanåt och skulle gärna sticka ner foten i ett par fiveten el dyl innan köp, så jag skulle verkligen uppskatta om någon kan tipsa om en eller ett par butiker i centrala Stockholm.

Snor tråden lite! Jag är ny inom cyklingen men funderar på att köpa nya pedaler redan då jag köpte ett par så jag kan klicka i skor om jag vill men känner redan nu att jag inte kommer köpa såna skor! På vilket sätt är såna här platta pedaler bra och behöver man speciella skor eller går det bra med vanliga joggingskor?

mikipedia_ sa:
Jag skulle ringa å höra på naturkompaniet i gävle.
? Tackar Will do!

Moyseh sa:
Snor tråden lite! Jag är ny inom cyklingen men funderar på att köpa nya pedaler redan då jag köpte ett par så jag kan klicka i skor om jag vill men känner redan nu att jag inte kommer köpa såna skor! På vilket sätt är såna här platta pedaler bra och behöver man speciella skor eller går det bra med vanliga joggingskor?

Platta pedaler med någon form av piggar på är bra för att dom ger bra grepp på stor yta när man cyklar (river också bra när man slinter). Har man sen en sko med styv sula utan alltför gropig mönstring så är greppet perfekt. Se bilder och bra exempel på sådana skor i denna tråd.

Tycker att man tappar kontakten med cykeln i svampiga gympadojor. Jag känner mig nästan avdomnad i benen. Dessutom får man sämre grepp med grovmönstrade sulor.

Sök här på forumet så finner du garanterat bättre och mer uttömmande svar i ämnet :)

Jag köpte mig ett par DMR v12 och så har jag ett par Vans skejtskor och kör med. Funkar toppen då jag har problem med hårda skor och får ont av dem. Me like mjuka skor ;) dock så gillar nog resten av folket hårda dojor :) jag kommer aldrig att köpa spd pedaler eller vad det heter till min MTB tror jag :)

bluetail sa:
mikipedia_ sa:
? Tackar Will do!

Moyseh sa:

Platta pedaler med någon form av piggar på är bra för att dom ger bra grepp på stor yta när man cyklar (river också bra när man slinter). Har man sen en sko med styv sula utan alltför gropig mönstring så är greppet perfekt. Se bilder och bra exempel på sådana skor i denna tråd.

Tycker att man tappar kontakten med cykeln i svampiga gympadojor. Jag känner mig nästan avdomnad i benen. Dessutom får man sämre grepp med grovmönstrade sulor.

Sök här på forumet så finner du garanterat bättre och mer uttömmande svar i ämnet :)

Dom passar bra på en mtb alltså?

Moyseh sa:
bluetail sa:
mikipedia_ sa:
? Tackar Will do!

Moyseh sa:

Dom passar bra på en mtb alltså?

Tänker du på dina joggingskor ? Har dom en plan sula under hela skon? Dom flesta joggingskorna ser ju ut så här och då lär piggarna hitta allt annat än grepp.

Bilagor

• image.jpeg
    image.jpeg
    22.4 KB · Besök: 18
Joggingskor funkar till affären inte i skogen!

Nya Nukeproof horizon verkar som en vettig pedal, gärna parat med 510 freerider lr motsvarande.

Det härär en väl använd men fortfarande väl fungerande 510 freerider sula ca1,5år i ur å skur.

Jag skulle ha hål i joggingskorna efter nån veckamed mina pedaler:-)

Bilagor

• DSC_0614.JPG
    DSC_0614.JPG
    190.1 KB · Besök: 18
Rydell sa:
Jag köpte mig ett par DMR v12 och så har jag ett par Vans skejtskor och kör med. Funkar toppen då jag har problem med hårda skor och får ont av dem. Me like mjuka skor ;) dock så gillar nog resten av folket hårda dojor :) jag kommer aldrig att köpa spd pedaler eller vad det heter till min MTB tror jag :)

Här har du dmr v12

Bilagor

• image.jpeg
    image.jpeg
    99.9 KB · Besök: 28
Jag körde shimano saint innan jag böt till shimano Xtr SPD. Dom kändes kanon och dom håller väldigt hög kvalitet.

Bilagor

• IMG_4194.JPG
    IMG_4194.JPG
    219.8 KB · Besök: 31
Tillbaka
Topp