Tips på sortimentllådor för cykelpryttlar?

• Trådstartare Trådstartare NLC
  • Start datum Start datum

NLC

Aktiv medlem
Försöker få mer ordning / mindre oordning i cykelförrådet och har börjar tröttna på att återanvända diverse kartonger för komponenter / leveranser för att hålla koll på klingbultar, drev, kedjor, kassetter, växlar, vajrar, småskruvar, brickor, vevlager, shims, skivbromsskivor/belag och annat bös.

Önskar förslag på sortimentlådor / stapelbara askar etc för en organiserat cykelverkstad. Eller kanske t.o.m inspiration för kompletta lösningar?

Önskar förslag på sortimentlådor / stapelbara askar etc för en organiserat cykelverkstad. Eller kanske t.o.m inspiration för kompletta lösningar?
För mig har det underlättat en hel del med transparenta lådor

Ikea har många matchande stapelbara lådor i olika strl
PH193582.jpg

Du vet om att en stökig verkstad tyder på att du är en social och inbjudande person som är kreativ och full av idéer medan en välstädat och organiserad verkstad antyder en torr, introvert och fantasilös person? ?

IKEAs Trofast lådor är vad jag använder och måtten överensstämmer med Festool systainerlådorna så jag gjorde tre hyllor. Funkade över förväntan.

IKEA SAMLA uppdaterades för ett tag sedan och locket "klickar" nu fast. Man kan fortfarande använda dom lösa låsen för att verkligen säkerställa att de sitter där de skall vid transport t.ex. TROFAST sitter nog fortfarande inte fast då de väl i grunden är gjorda för barn

Jag kör numera på gratis 2kg godislådor från påfyllning av lösviktsgodiset på lokala ICA. När burkarna är tomma så kasseras de ändå så alla butiker jag frågat i så har jag fått de kastat efter mig. Går att köpa i bulk (pall?) och hos grossist också för typ 10-15 kr/st, då även i olika storlekar.

Alternativt köper man sitt favoritgodis i bulk och får lådan på köpet.

Exempelvis: https://www.coolstuff.se/atbar/choklad/center-losgodis-pid-18169

Allt ligger på ett bord, tills jag får ett ryck och lägger rengörings- och oljegrejor i ett f d fågelmatsspann. Däck, slang o dyl hänger på krok, bredvid genomskinliga kassar med varjehanda. T ex lampor och sällan använda verktyg.

Tillbaka
Topp