Tips på tre dagars tur i Hemavanområdet?
Finns det någon som känner till om det skulle gå att göra en vettig tur på runt tre dagar i Hemavan-trakten, med avfärd och återkomst från samma ställe (i praktiken bilen parkerad någonstans)? De självklara valen, typ Solberg-Syterskalet-Hemavan-Laisaliden, är ju alldeles för korta. På fjällkartan (min är från 1999) finns det ju också andra leder, t.ex Björkbacken-Biellojaure-Stor-Aigert-Kungsleden, men är de möjliga att cykla på?
Sträckningen Ammarnäs-Hemavan gick ju bra att cykla på ifjol,men mycket sämre stigar ska det helst inte vara. Att man eventuellt kan hamna att transportera sig per cykel på landsväg i 30-50 km har ingen betydelse, det går i alla fall snabbt.
Jag frågar inte i första hand för egen del, men är nog personligen också intresserad av eventuella svar.
Sträckningen Ammarnäs-Hemavan gick ju bra att cykla på ifjol,men mycket sämre stigar ska det helst inte vara. Att man eventuellt kan hamna att transportera sig per cykel på landsväg i 30-50 km har ingen betydelse, det går i alla fall snabbt.
Jag frågar inte i första hand för egen del, men är nog personligen också intresserad av eventuella svar.
Senast ändrad: