Tips på uppgradering/ar Husqvarna 1954

kogoyo

Aktiv medlem
20180625_203743.jpg

Fick denna cykel med en kvaddad styrstam och styre. Reparerade den billigt (noname styrstam och styre) och hade tänkt att sälja den, men...plötsligt händer det (från idag):
promedio.jpg

splits.jpg

Varför ska jag sälja en cykel som uppenbarligen funkar helt okej på asfalt...? Men om jag ska behålla den så struntar jag i originaldelar osv, då allt ändå inte är original och baklampan är helt skadad. Så...hur kan jag uppgradera den för att göra den bekvämare och/eller "bättre"?

Ascool. Inte ändra för mycket. De är märkliga de där hojarna. Alltid sköna att cykla på och med lite fart går det mesta ganska lätt. Placebo?

Haha, ja, den e cool. Har inte cyklat på asfalt utan barnen, och då går d givetvis långsammare (men inte mycket) - så har inget att jämföra med eg. Hade dessutom bråttom till tåget. Men det var ju ett grymt motionspass före jobbet - hyfsat hög snitthastighet på km 5 :-).

Kanonfin cykel.
Det enda ja skulle göra är att sätta dit ett par sköna handtag och byta till en roligare sadel.
Haft många såna gamla pärlor o alla har vart riktigt sköna att cykla på.

Mmm. Den e fin som den e (har kedjeskyddet i original liggandes för jag skruvade bort för att försöka få loss o smörja vevlagret, men lyckades inte). Stod en i stort sett likadan cykel på stationen när jag skulle hem från jobbet i morses, men den var finrenoverad. Har faktiskt inga planer på något sådant utan tänker att den verkar ju funka ganska bra som singlespeedare, därav tråden.
Så...: bockstyre eller flatbar? Riser? Nya hjul behöver den åtminstone fram då jag fick skära sönder den gammla slangen för att använda som fälglinda när nya slangen skulle på. Däckena skulle nästan kunna vara original då dom e rätt spröda o frasiga - inga egenskaper som passar på ordet "däck".

Tillbaka
Topp