Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Bohuslän är underbart, men kustlinjen är rätt otillgänglig av topografiska skäl. De vägar som finns går ofta långt inne i land med långa avstickare ut till själva kusten där dom tar slut vid något fiskeläge. Skulle rekommendera paddling snarare än cykling om du vill uppleva Västkusten "på riktigt"
Fiskebäckskil ligger i mellersta Bohuslän.Men TS, ville du inte ha tips på södra gbg typ? Lygnern runt är fint också
Finns många fina turer man kan ta söder om gbg också.
Men visst håller jag annars med om att Bohuslän är bäst ☺
En tur runt Bullaren och om man orkar, klämma in Fjällbacka eller så också är inte fel.
Klart att det går bra att cykla i Bohuslän, men ungefär på samma sätt som var som helst. Det unika med Västkusten upplevs bäst med båt. När jag började spendera somrarna där för 25 år sedan tog jag ibland med cykel. Det gör jag inte längre. Dessutom undviker jag att lämna schyssta cyklar över vintern eftersom den salta luften ger mycket rost och korrosion, även i tex ett skjul/kallkällare.Ööööööööööh? Nej. Landsvägscykling är fantastiskt häromkring och den där åsikten verkar komma från en vilsen mountain bike cyklist.
Finns ett område i utkanten av Lysekil, mot gullmarn som heter FiskebäckFiskebäck ligger däremot i utkanten av Västra Frölunda.
Jag antecknar.Finns ett område i utkanten av Lysekil, mot gullmarn som heter Fiskebäck
jaha!!Haha jaha det blev kanske missförstånd. Det är mellersta Bohuslän alltså, Fiskebäckskil.
några tips där @CW?
Den är fin. Men vägen mellan Tanumshede och Grebbestad skall man undvika om man inte är trött på livet.jaha!!det var värst! Mitt i Bohuslän alltså, det var skillnad det :)
här är den tur jag menade, denna är 15 mil och riktigt fin med lite variation
Visa bilaga 423726