Tips till nybörjaren.
Tjena!
Har nu varit iväg och beställt min första ordentliga cykel men fick nu lite ågren :)
Hittade nu en Kona Blast som verkar vara i samma klass som den jag köpte fast ett "bättre" märke :)
Den jag har beställt är av märket Extreme (som ni säker kommer dissa) och har följande konfig:
Ram : Trippelreducerad aluminium
Gaffel: Suntour XCP75. 80mm Travel med Lockout
Växel: Deore LX bak & Deore fram
Reglage: Deore
Vevparti: Truvativ Firex SX 175mm 42-21-22
Fälg: Alex Ace18 aluminium dubbelbottnade CNC frästa sidor. Eyelets
Övrigt: SPD kompatibla pedaler
Provcyklade och den kändes lätt och fin för en nybörjare som jag. Gillade även lockout eftersom jag kommer cykla en del i stan.
Konkurenten Kona finns specad här:
http://www.cykloteket.se/2004/produkter/prod_02_text.php?prod_id=127
Vad säger ni? Har jag gjort bort mig och valt en cykel av okänt märke? Team Sportia äger företaget som gör denna cykel. Blev dock övveraskad över Team Sportias kunskap i cykelämnet. Vanliga sportaffärer brukar inte veta så mkt :)
Ni behöver inte ge tips på dyrare cyklar för jag har inte mer flis till cykel nu. Dessutom vet jag ju inte om jag kommer tycka det är kul med mtb än :)
Mvh Andreas
Har nu varit iväg och beställt min första ordentliga cykel men fick nu lite ågren :)
Hittade nu en Kona Blast som verkar vara i samma klass som den jag köpte fast ett "bättre" märke :)
Den jag har beställt är av märket Extreme (som ni säker kommer dissa) och har följande konfig:
Ram : Trippelreducerad aluminium
Gaffel: Suntour XCP75. 80mm Travel med Lockout
Växel: Deore LX bak & Deore fram
Reglage: Deore
Vevparti: Truvativ Firex SX 175mm 42-21-22
Fälg: Alex Ace18 aluminium dubbelbottnade CNC frästa sidor. Eyelets
Övrigt: SPD kompatibla pedaler
Provcyklade och den kändes lätt och fin för en nybörjare som jag. Gillade även lockout eftersom jag kommer cykla en del i stan.
Konkurenten Kona finns specad här:
http://www.cykloteket.se/2004/produkter/prod_02_text.php?prod_id=127
Vad säger ni? Har jag gjort bort mig och valt en cykel av okänt märke? Team Sportia äger företaget som gör denna cykel. Blev dock övveraskad över Team Sportias kunskap i cykelämnet. Vanliga sportaffärer brukar inte veta så mkt :)
Ni behöver inte ge tips på dyrare cyklar för jag har inte mer flis till cykel nu. Dessutom vet jag ju inte om jag kommer tycka det är kul med mtb än :)
Mvh Andreas