[Tisdagsrajd] - 17/7 - Hellas

Hade varit grymt trevligt men den stukade tummen sedan förra veckan vill inte bli så mycket bättre. Ska till doktorn idag så får se hur det blir, håller tummar... tummen? :) ("Suck")

Ha en grymt trevlig tur!

Jag dyker upp med låga fartambitioner.

@Härken: Krya på dig och tack för en bra guidning förra veckan! /Han som hoppade av rajden samtidigt.

Det verkar rätt lugnt i tråden? Kör folk under semestern? Jag kan visserligen trampa själv men blir glad fall någon kan visa vägen:-)

Jag gör gärna premiär i hellas och på tisdagsrajden om det är ok. Ser ni en vilsen typ vid HBB med röd Camelbak och svart/grå Giant FS så hojta gärna till.

Pm gärna gps-adress samt mobilnr utifall jag inte hittar er.

Bump!
Jag dyker upp, med eller utan 3g. Brukar vara mer folk på plats än i tråden. Väldigt ohappy när jag tänker efter faktiskt.
Kaffekask, klart det är ok! Har ingen gps-position men samling är på cykelbanan/parkeringen under det stora röda huset vid hammrbybacken.

NNNN

Skall göra ett sista tappert försök att dyka upp, i tid, innan jag blir pappa, igen.

Om man tar med boken kan man få den signad då? :)

SweBender skrev:
-------------------------------------------------------

> Om man tar med bocken kan man få den signad då?
> :)

Är det inte getter som gäller nu?

SweBender skrev:

> Om man tar med boken kan man få den signad då?
> :)

...så här gör vi. Jag tar med ett signerat ex. Du tar med ditt oöppnade .. o lägger 400 spänn emellan. (Aron behöver väl inte få veta om den här potentiellt lukrativa andrahandsmarknaden..?)

Dyker upp, men bara om det blir regnigt o jävligt.

Fest!

Jag tvekade ett tag men om du kommer så dyker jag garanterat upp!

Det blir dock cykel över och ingen bil. S-leden verkar rätt tjock.

Jag kommer! Förra tisdagen var jag tvungen att avbryta då jag tappade min lins och var tvungen att gå tillbaka halvt blind. Alltså blir detta min officiella premiärtur, gärna i lite lugnare tempo.

Hade just sommarens värsta skur här ute på Färingsö. Var det samma väderlek nyss i Hellas så har vi en härligt lerig resa framför oss..!

Får passa idag, benen behöver vila efter Sörmlandsleden etapp 10 fram och tillbaka tidigare i eftermiddag!

Var en fin etapp, och vi klarade oss även utan regn.

/Sebastian

Kanon kul dock en OTB så lite öm nu :-)

Och Tack Christopher/Glitch för guidningen

Bild från meck stop

Bilagor

• Photo 2012-07-17 20 08 51.jpg
    Photo 2012-07-17 20 08 51.jpg
    139.2 KB · Besök: 27
Senast ändrad:
I snabba gruppen rullade det på bra idag. Team Täby kom förbi som följebil till Ville:

Villepunka.JPG

Så om man hittar det här precis vid ingången till A-trail så är det gucka och inget annat.

Villepunka2.JPG

Trevlig halkig kväll!

/M

Någon som vet varför det var utryckningsfordon ut mot Erstavik? Hörde sirener från fordon som tog sig in vid Älta.

Ännu en suverän kväll i Hellasskogarna. Klarblått, vindstilla, myggtätt. Ca 10 i den första av de två icke-snabbastegrupperna. Några rookies. Massor av lera. En fulmek som även Ubu skulle varit stolt över. Rundan improviserades med växlande ledarskap. Två tornen som rundningsmärke innan åter genom gyttja och snorhala rötter till HH och post-rajd på Göteborg. Tack alla för gott sällskap.

Stumpy skrev:
> Någon som vet varför det var utryckningsfordon
> ut mot Erstavik? Hörde sirener från fordon som
> tog sig in vid Älta.

Det brann..

bjorre skrev:
> Fick Ville punka? Vavavava? ;)

Haha! Ja, inte ens min bombsäkra däck är bombsäkra i hellas. Dock ett stick/skärsår och inget genomslag. Tycker saften borde ha klarat det.

Men! Det var inte tubhjulen den här gången så alla som gnäller på tub kan vara tysta ;-)

Självklart hade jag inga prylar med mig så jag fick stå och skämmas. Tur att 26 slang passar i 29 däck!

Tack annars för en superkväll! !

Martin, blidde det någon bild på klipphällen på gröna? Så jag slipper lägga kläggbilden på bloggen =D

Ruskigt roligt och en utmaning för mig som körde premiärturen i sista gruppen. Varken van vid tempot eller att köra när det är blött, ölen efteråt slank ner som aldrig förr. :) Tack för en fin tur och för tipsen längs vägen!

Så det var åp Göteborg ni var. En amatör som jag stannade utan för max men där var det snustomt:-) Så vi åkte hem istället.

Ville, ja - det blev en bild men den är suddig, immig och man får gissa vem den huvudlösa cyklisten på bilden är...

Villegrna.JPG

Toppmaterial till bloggen.

/M

Tack för guidning och kul sällskap! Hellas var precis så bra som det ryktas om. Även jag bjöd på en OTB i ultrarapid men cykel och cyklist kom hem helskinnade. Vår grupp (mellan) kom lite sent men nästa gång hanar jag på Gbg.

Grymt initiativ och kul med så många och blandade mtb-fantaster!

Halkigt och roligt och endast en punka som jag stod för. Bra rull på mellangruppen men en liten navigeringstabbe gjorde att det blev lite mer grusväg än tänkt.
Ska bättre mig till nästa gång ;-)

martinpetter skrev:
> Ville, ja - det blev en bild men den är suddig,
> immig och man får gissa vem den huvudlösa
> cyklisten på bilden är...
>
>
>
> Toppmaterial till bloggen.
>
> /M

Ohhhh! Dessutom har du fått med den där kännslan för att klippan jag kör upp för verkligen ser svår ut. Den var väll kanske 80 cm i verkligheten men på bilden ser det ut som 20! Man kanske kan hyra dig som fotograf i framtiden?...;-)

Ville skrev:
> martinpetter skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Ville, ja - det blev en bild men den är
> suddig,
> > immig och man får gissa vem den huvudlösa
> > cyklisten på bilden är...
> >
> >
> >
> > Toppmaterial till bloggen.
> >
> > /M
>
>
> Ohhhh! Dessutom har du fått med den där
> kännslan för att klippan jag kör upp för
> verkligen ser svår ut. Den var väll kanske 80 cm
> i verkligheten men på bilden ser det ut som 20!
> Man kanske kan hyra dig som fotograf i
> framtiden?...;-)

det går bra Ville, men jag är ganska dyr...

/M

Tillbaka
Topp