[Tisdagsrajd] Hellas - 1/7

Stumpy skrev:
-------------------------------------------------------
> Ah! Då skall jag alltså inte stå och undra
> varför ingen kommer till koloniträdgårdarna.

Väntar du tillräckligt länge dyker nog bruse upp, han brukar gilla att hänga där .-)

Regnar är inte riktigt rätt ord................det vräker ner, himlen har öppnat sig ovanför Hammarby Sjöstad och HBB.
Kanske är bättre i Frankrike trots allt...................
/Henrik

henlin skrev:
> Regnar är inte riktigt rätt
> ord................det vräker ner, himlen har
> öppnat sig ovanför Hammarby Sjöstad och HBB.
> Kanske är bättre i Frankrike trots
> allt...................
> /Henrik

tveksamt. Tanten har stangt av ac:n for hon tyckte det var kallt (jojo om man har en tunn sommarkjol kanske). Vi andra svettas ymnigt och ser mest ut som fragetecken nar hon flyger over den franska skarmen med muspekaren. Lyckligtvis ar det bara en timme kvar tills jag ska forsoka hitta en taxi igen for att aterigen njuta av trafiken som inte direkt blir battre av att alla idoter strejkar.

jag är så jävla smart! Cykelskorna stod på balkongen för att de skulle torka i solskenet idag efter att ha bliit genomblöta vid lunchösregnet igår. Jodå, de hann nog bli torra innan cykla-hem-regnet kom.

sitter på taget från Arlanda efter två soliga sköna veckor i Zorbaland. är milt sagt lite sugen på att slänga på ett par nya skinande däck, fyla packen med slangar och rulla ut i Hellas. Hur länge blir du borta glitch?

En härlig kväll! Tyvärr lite halkigt, så vi struntade i backträningen och körde stig istället. Lite kul att "lerpölarna" ofta är hårda under vattenpölarna. Det har inte regnat tillräckligt för att mjuka upp leran igen.

Vi lämnade två man åt korparna med en trasig hoj. Ett växelöra gick av, så cykeln snigelspeedifierades.

Den vanliga svetto-grafen:
Picture67.png ht=648

Och en karta:
Picture68.png ht=385

Bakväxel skall opereras bort
mek0701.jpg ht=544

Patrik dokumenterar medans Joel mekar med hans hoj. Det är tydligen poppis att ha mekaniker med sig.
mek2.jpg ht=544

Och en punka
punka0701.jpg ht=544

Johan A skrev:
> Kartan förstår jag men den andra fattar jag inte
> alls. Känns den viktig?

Ja. Den känns viktig.

Höjd, puls & hastighet. En riktig svettograf.

App, app, app! XM-svetto om jag får be! Cross Mountain är som bekant det nya svarta. På mittenbilden syns 2 XC-svetton. Observera de karaktäristiska kännetecknen: färgglad lycra, HT-cykel, vattenflaskor. Notera även avsaknaden av Camelbak och knäskydd.

Sprockets skrev:
> Patrik dokumenterar medans Joel mekar med hans
> hoj. Det är tydligen poppis att ha mekaniker med
> sig.

Har Monglo brutit _båda_ handlederna? Aj...

Vi hade det också fint. Solsken, torra hällar, inga mekpauser (Glitch är i Frankrike).

DSC00725.jpg ht=375

DSC00726.jpg ht=375

DSC00729.jpg ht=375

Nice save!

DSC00730.jpg ht=329

Slutspurt. Max hägrar i fjärran. You can see it in his eyes.

DSC00732.jpg ht=375

Jaha, och vi som körde 18:30 hade det också bra. Inga borttappade bara några som var tvungna att avvika lite tidigare.
Sköööööööön nedförsbacka Jilster. Var det baugetten du surrade om tidigare?

nisseson skrev:
> Sprockets skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Patrik dokumenterar medans Joel mekar med hans
> > hoj. Det är tydligen poppis att ha mekaniker
> med
> > sig.
>
> Har Monglo brutit _båda_ handlederna? Aj...

Hi hi nisseson den var inte snäll ;-) Vad gör du monglo?

Tack för en fin runda igår. Riktigt bra gjort av multisoprtaren(sorry glömt ditt namn) att hänga med på det tekniska stöket på gula trots sin varning om brist på vana. Det gick ju som en dans ;-)

Starkt kört ni andra också...men det vet ni ju.

Pat

Tack 18-gänget för en en härlig runda i går.

Det visade sig att Patriks bakhjul också hade fått en smäll i samband med att växelörat gick av så hjulet rullade väldigt trögt. Vi lyckades inte klura ut vad som var fel men fick det att rulla bra i korta perioder innan det började gå trögt igen så nu får Patrik boka in ett besök hos farbror cykeldoktorn.

/Joel

dammit. Jag var på väg ut ur dörren igår när jag kom på att min kruka var på jobbet...så jag fick inte leka. Finns det någon som är sugen på en "sequel" antingen idag eller imorgon???:)

Haha, ja man börjar ju fundera vad som händer i Hellasskogarna :-)
Jag som varit så glad att nya hjulet verkade funka finfint!
Ny fälg och nyriktat. Men i morse när jag kände på hjulet bara för att kolla läget så ser jag att allt är off-center. Dvs det är felcentrerat från början. Det är inte skevt eller några lösa ekrar.

Nåja, nu är det semester och bara att börja att skruva på ekrarna igen. Bara att göra om och göra rätt.

Senast redigerad av en moderator:
Sprockets skrev:
> Vem behöver FRA när Happy finns och håller
> koll? ;)

Jag är FRA. Det var väl en spionletande cyklist ute i Hellas igår tror jag. Vi samarbetar ska ni veta.

Aha, det förklarar det (korp)svartklädda svettot som strök omkring oss några gånger innan han tillfälligt anslöt. Tills han "var för långt hemifrån". jojo, nu klarnar det..

Jag är glad att jag lämnade sällskapet tidigt igår. Väl hemma så svullnade knäet, som smällt i styret på NICK-spåret, upp likadant som det brukar se ut på tecknade filmer. Det såg ut som om någon i smyg hade opererat in en halv golfboll utanpå knäskålen. När jag skulle ta mig från soffan till sängen så kunde jag inte längre böja benet. Troligtvis drog jag även till nackmuskulaturen vid samma tillfälle för den mår inte speciellt bra. Det tog ett tag att somna när det inte gick att hitta någon ställning som inte gjorde ont. I morse gick knäet att röra igen, men nacken känns fortfarande lika illa. Blä! Jag önskar att korparna hade tagit mig.

nisseson skrev:
> Sprockets skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Patrik dokumenterar medans Joel mekar med hans
> > hoj. Det är tydligen poppis att ha mekaniker
> med
> > sig.
>
> Har Monglo brutit _båda_ handlederna? Aj...

Jag tror att det är ledbanden som har töjt ut sig av. (Det är bra att se menlös ut när något har gått sönder. Då slipper man hjälpa till.)

- "Multisportaren" tackar för ett bra pass igår
- Gläds över att ha blivit förevigad på bild på Happy
- Cyklade gröna idag på väg hem från jobbet och kände att han lärde sig saker igår, nice !

/David Holmberg

Tillbaka
Topp