[Tisdagsrajd] - Hellas - 19/6

wmthzet skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag få lungan nerverna uppe i stugan i Sunnansjö/Roskmora

Jag håller på att snickra på en rätt ok mtb-tur med start i Sunnansjö...

Edit: Då det blev ny sida tyckte jag ett citat behövdes.

Senast ändrad:
Meeeh!

Såg trevligt ut fint väder och massa kändisar!

Själv satt jag och var trevlig på jobbmiddag. Fick tröstdricka Brooklyn lager.
Blää

heklamama skrev:
> Fick tröstdricka Brooklyn lager.

Samma här, dock på Göteborgs uteservering.

Johan A skrev:
> heklamama skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Fick tröstdricka Brooklyn lager.
>
> Samma här, dock på Göteborgs uteservering.

Rub it FUCKIN in!!!

blää

heklamama skrev:
> Rub it FUCKIN in!!!

ALLA var där...

(Utom du)

Ska vi gnugga mera? :)

Aron skrev:
> ALLA var där...

> (Utom du)
> Ska vi gnugga mera? :)

Nej tack det räcker så bra nu.
Jag har lärt mig att aldrig, aldrig boka in triviala säljdigsjälv-events på tisdagskvällar.

Hittade smärtstillande för att trösta sig med efter gårdagens vurpa!

IMG_20120620_103911.jpg

Trevligt att stöta på några välbekanta ansikten ute i skogen igår! :)

Vi fick ihop 25km på en egen rajd i rehab-tempo jag, jonathan och rickard. Vilket suveränt underlag det är i skogen just nu, en blandning av torrt, lerigt och jävligt lerigt. Variationen på samma runda är riktigt kul!

Uppe på gula..
GOPR0120.JPG

mzi skrev:
> kronbladh skrev:
> -----
> > Nackdelen att det tydligen
> > gjorde "lite ont". Så istället för kall
> pilsner
> > i solnedgång så var det bara att köra Hep
> till
> > Danderyd.
>
> Gick det bra eller bröts det massa ben också?

Senaste rapporten var från midnatt och då skulle det just röntgas... Får hoppas på en smaskig redogörelse med hela skadeförloppet här i tråden, skrivet med pekfingervalsen... :)

Det var trevligt igår fram till luxationen av Heps armbåge, hoppas att det gick bra med den! Osis att jag irrade lite på slutet stigen, hade gått att ta en snabbare väg till masterna.

Jag ser fram emot rapporten. Måste nämna att jag var imponerad av Heps sinnesnärvaro när han noggrant valde vinkel för armen att "stelna" i och som enda vittne till hur armbågen såg ut när den var ur läge så kan jag intyga att det var rätt illa. Man ska inte ha två armbågar på samma arm.

Senast ändrad:
Det kan jag verkligen hålla med om. Precis när flytet började komma, tempot ökat till lagom och jag hade fått lite bra tekniktips så sket det sig. Jag fegade igen (trots bra och tydliga råd om precis tvärtom) på väg ned mot en spång, vilket resulterade i ett litet sidledsglid, missad spång och en otb rakt ned i bäcken/diket. Mottagning med rak arm som valde att böja sig åt fel håll. Dåligt.

Nu är jag hemma i soffan och åtminstone halvnöjd. Nöjdast blev jag nog när jag till slut fick chansen att duscha bort den halvdygnsgamla leran och svetten. Tyvärr är det nog en del sånt under gipset, så det lär börja klia snart.

Jag fick beröm på ortopeden för att jag själv drog rätt armbågen så snabbt. Det ska tydligen ha räddat ett antal veckor av sommaren i förkortad rehab. Nu är jag gipsad upp till armhålan den här och nästa vecka. Sedan är det ny undersökning och förhoppningsvis rörelseträning. Det är lite lurigt att hitta balansen mellan stillhet för att få en lös benbit att växa fast och rörelse för bättre läkning av senor och annat mjukare. Nu är jag rätt nöjd med att vara fixerad, då fanskapet höll på att hoppa ur ett par gånger till i går kväll innan gipsningen.

Ett stort tack till Viktro och Polarbear för hjälpen igår. Att gå med era cyklar genom skog och kärr långt efter alla andra fått både öl och burgare var nog inte vad ni tänkt när ni planerade kvällen. Tack till Kronbladh också såklart, men eftersom vi ju känner varandra, så fanns det liksom ingen möjlighet för dig att komma undan. Men jag får väl vara snäll mot dig så länge du har min bil och min cykel.

Hur som helst. Om jag blir hel och lite modigare, så ska jag med ut någon ny tisdag. Då vet jag vilka tre som äter och dricker på min nota efter cyklingen. Det är det minsta jag kan göra för er. Stort tack!

Även om själva cyklingen gick åt skogen (?!), så fick jag se en del av tisdagsrajden. Trevligt bemötande, massor med cyklister som hjälpte varandra oavsett om det gällde punktering, astma, vilse, luxation, reservdelar eller bara sällskap. Stort!

skit.jpg

Senast ändrad:
Hep skrev:
> *aj*

Det där såg ju inget kul ut, hoppas det läker fort så du får tisdagsrajda igen. Lycka till och krya på dig!

Tobbe Arnesson skrev:
> Aj fan.
>
> Hoppas på snabbt men framförallt fullständigt
> tillfrisknande!
>
> Det lär vara knepigt att torka arslet med fel
> hand har jag hört.

Tackar. Det är fotat i en spegel, så det ser värre ut än det är. Gipset sitter på den orena handen.

Oj oj oj, böjde armbågen åt fel håll... know what you're saying Bob, exakt samma skada som jag råkade ut för på samma tisdagsrajd för ett år sedan. Då vet vi det, extra försiktighet i denna junivecka. Men till skillnad från dig klarade jag mig från fraktur, jag slapp gips och rehab men måste grunda med voltaren på tisdagarna.
.peo

Om vi ska dra slutsatser på samma sätt som antihjälmmannen så vet vi nu att det är tisdagar som är farligaste dagen. Alltså är det dags att väderkvarnsvifta för att få till en flytt av rajden till någon annan dag. För du hade väl inte armbågsskydd?? Sånt är farligt.

Eller för att vara lite mer allvarlig. Var du "sladdrig" i armbågen efter det, eller kändes det stabilt snart igen? Själva benflisorna känns som ett mindre problem, det jag är rädd för är att skiten ska vara instabil och hoppa ur igen. Jag googlar, men det verkar bara vara barn som håller på med sånt här.

Nej, snarare svullen och stel. Den hoppade aldrig ur. Fick lite problem med igen i vintras. Magnetröntgade för någon månad sedan. De kan se skador på ligament etc, men inget som går att operera. Nu fungerar den hyfsat normalt igen, men jag undviker att stödja på den, känns som att den skulle böjas åt fel håll. tack och lov inga problem med cyklingen.

Senast ändrad:
Nu börjar mina krämpor släppa efter vurpan, skrapsåret på knät kliar som s4tan! Verkar dock som jag kom lindrigt undan, krya på dig Hep!

Äntligen lyckats fixa lite bilder efter midsommarfirandet! :)

Började med en sight-seeing genom stan!
st01.jpg

st05.jpg

st06.jpg

st08.jpg

st09.jpg

st12.jpg

Började känna igen mig. ;)
st15.jpg

Började dropp in folk!
st18.jpg

Aron eldade upp massorna inför kvällen!
st19.jpg

st20.jpg

På väg ut mot äventyret!
st22.jpg

Än så länge ser det torrt och fint ut. =)
st23.jpg

Går det en stig här?!
st25.jpg

Det öppnade upp lite senare.
st27.jpg

Tog inte lång stund innan det tjorvade ihop sig med grupperna och det var lite oklart innan det redde upp sig. Skönt att hämta andan lite. =)
st29.jpg

Det var en del nya stigar för undertecknad.
st33.jpg

Transportsträcka.
st37.jpg

st38.jpg

st39.jpg

Ut i spenaten igen! =)
st40.jpg

st41.jpg

Klorofylltunnel.
st42.jpg

Ute på ostabilt underlag.
st44.jpg

Kändes onödigt att tvätta cykeln redan.
st45.jpg

Grym stig efter stranden.
st48.jpg

Första egentliga fotospott:en, några modiga som tar sig upp för branten!
st51.jpg

st52.jpg

Svårt att undvika skuggan av sig själv i kvällssolen.
st53.jpg

Färglöst
st54.jpg

Gräsrace!
st58.jpg

Måste nog kolla framgaffeln! ;)
st59.jpg

Weltklasse!
st63.jpg

Motsols! ;)
st64.jpg

st70.jpg

Lingonskogen
st71.jpg

Hällas!
st72.jpg

Önskar jag var piggare vid tillfället, blir inte myckte bättre än så här! :)
st76.jpg

Återstod bara att ta sig till Göteborg!
st80.jpg

Tack! :)
st82.jpg

st83.jpg

st85.jpg

st86.jpg

Återstod bara att trampa "hem" igen.

st88.jpg

st93.jpg

st90.jpg

Vilken dag!

Fler bilder på G+ för den som fortfarande orkar kolla på mer. ;)

https://plus.google.com/photos/108568522765874653261/albums/5758316193957483937

https://plus.google.com/photos/108568522765874653261/albums/5758333646726211041

https://plus.google.com/photos/108568522765874653261/albums/5758352944974195169

Efter att sett dessa sköna bilder tänkte bidra med lite film. 3 timmar, nedklippt till 12 minuter. Min första tur med tisdagsrajden.

Tobbe Arnesson skrev:
> wmthzet skrev:
> -----
> > Jag får lungna nerverna uppe i stugan i
> Sunnansjö/Roskmora
>
> Jag håller på att snickra på en rätt ok
> mtb-tur med start i Sunnansjö...

Start i Sunnansjö! 11 km dit, inga problem jag kommer.
När startar vi? :-)

/TZ

kronbladh skrev:
> Han gick inte bara över spången, utan även
> över berget!
> http://happymtb.org/forum/file.php/1/file=179842/f
> ilename=tr3.jpg

Ajaj! ;)

> Sorry punkis, kände mig tvungen efter att nu ha
> konstaterat att du filmade medan jag låg och kved
> efter min OTB! :)
>
> Snyggt fotat Harri. Återigen...

Tack! =)

42Hz skrev:
> Äntligen lyckats fixa lite bilder efter
> midsommarfirandet! :)
>

Oj! Hade missat detta. Grymma bilder.
Kul med pendlarprolog och avslutet på gbg också.

/Johan

Läckra foton Harri!!

Hur hinner du fota så mycket samt få fram kameran så snabbt? Systemkameran brukar ligga i botten av ryggsäcken då den är med och har jag kompaktkamera i fickan så går det snabbt att ta upp den, men bildkvaliteten blir därefter...

/David

@JojjeM - Tack! =)

@soderblom - Tack, jag har rippat konceptet med kameraväskan på magen fån Tobbe Arnesson, funkar riktigt smidigt, man kan manövrera allt med en hand! =)

Jag lovar att jag snart ska sluta tjata om min tisdagsrajdspremiärarmbågsvurpa, men eftersom jag fått frågor om hur gått med mitt tillfrisknande och när jag kommer med nästa gång, så tar jag det här. Om inte annat finns det inte så mycket att roa sig med här på ortopeden.

Det var lite värre än vad de först trodde. Jag hade tydligen slitit av både yttre och inre ledbanden och sabbat ledkapseln. Men nu är armbågen helrenoverad och ska bli fullt återställd är det meningen. Däremot tar det nog ett tag innan jag sitter på en MTB igen. Inte för att jag inte vill, utan för att det är lite prylar i vägen.
utanblod.jpg

Planen är att skruvar och ställning ska bort i augusti och belastning fullt ut från september, så de utlovade tackölen får ni som hjälpte mig vänta med till i höst tyvärr.

I'll be back!

Tillbaka
Topp