[Tisdagsrajd] Hellas - 20/5

Välkomna tillbaka!

Det slog mig på vägen hem att jag nog är för vek för tisdagsriderna! Ett försök förra året resulterade i en allergiattack och idag var det fel på linsen, bortförklaringar eller inte vem vet:-) Jag satsar på tredje gången gillt en annan tisdag!

Atle och jag tog vår vanliga rutt med det Holländska underverket och dagens gäng var betydligt färre än förra veckan.
Efter att vi lämnat gänget bakom oss (dom var inte så snabba) kom Anders Bohlin farandes och efter att ha tjitt-tjattat med honom en fem minuter skildes vi åt och sen hördes endast fågelsången resten av promenaden. Grymt fin kväll för en semmeltur. Lyllos dom som är i skogen nu.

Johan A skrev:
-------------------------------------------------------
> Atle och jag tog vår vanliga rutt med det
> Holländska underverket och dagens gäng var
> betydligt färre än förra veckan.

Är väl ingen som vågar ta sig till Hammarbybacken en tisdagkväll längre nu... ;-)

Sprockets skrev:
> Senaste nytt från Hellas: Tunga förluster på
> 18-turen.

Dags för skallgångskedja?

Nissen skrev:
> Nu pratar ni alla väldigt kryptiskt. Fram med en rejäl RR med mycket bilder, bitte!

Nej, någon RR orkar jag inte skriva just nu, men jag lägger upp de bilder jag tog. Superkvalle á la mobajl, as usual:

Bild208.jpg ht=480

"Meow. Schhhh! Hands off mina hemmagjorda powerbars"

Bild209.jpg ht=480

"Jag tar mig nog en liten lur på cykeln medan ni andra står och pratar."

Bild210.jpg ht=480

"Min fixie har inte bredare styre än så här, honestly."

Bild211.jpg ht=640

"Jaså är det här ni är?"

Ahhh, det bästa av två världar! Efter en underbar tur med Elins 18 ride slog jag följe sista halvtimman med Arons rövarpack. Inte konstigt att folk försvinner i de djupa skogarna, han pratar med skogsråna och visar sedan vägar ingen bestigit innan.

Huvuddelen av riden gick: Fem svåra, bakvägen till gula över brända tomten(?), blåa, sörmlandsleden, nya stigen och sedan sörmlandsleden mot bagis. Efter det förvirring och kaffe på Max. Kan man få en bättre tisdag?

9 tappra cyklister cyklade in i den mörka skogen. 5 kom ut.

I Sicklaskiftet tappade vi två som tydligen skulle med 18:30-turen. Sen kom Atlas ikapp oss. Sen körde jag Russian BBQ och väntade i en sänka för att ta lite bilder. Tyvärr kom det ingen för de hittade en annan liten stig i skogen och åkte ned till slutet av gula.
Picture24.png ht=381

Sen var planen att runda Sandasjön och komma på Sörmlandsleden, men i slutet av backen på blå stannade vi vid en fin utsiktsplats med utsikt mot Erstavik.
Picture19.png ht=329

I samband med detta försvann Smurfrox och jag utsåg Atlas_Sthlm till kvast. Så dags.... Strax därefter möter vi 18:30-gänget som var på väg västerut. Här ser vi en av de vi förlorade i Sicklaskiftet.

Bra tempo blev det:
Picture20.png ht=445

Grönt hastighet, rött puls.

Och så här blev hela turen:
Picture18.png ht=498

En trevlig tur i gott tempo, men det kändes absolut inte bra att vi tappade så mycket folk. Vi letade efter dig, Smurfrox!

och helgens halkmisär är bara ett otäckt minne, supergreppet är tillbaka! Förutom på några ställen då, men det torkar nog snart upp.

Vid bron i södra ändan av Söderbysjön hann det andra gänget ikapp oss. Sen hann de ikapp oss igen vid grusvägen öster om Kärrtorp. När vi fortsatte upptäckte vi efter en stund att vi förlorat vår kvast, men antog att han var i gott (dåligt?) sällskap.

mm lär sova gott i natt också.
appropå area 51 så slocknade min gps i just de krokarna för att sedan vakna upp igen ute i grönskogen. spokey?

Svettigt och lurigt med de bitvis såphala hällarna. Man har ju hunnit glömma bort hur man ska göra på sånt underlag. I övrigt bra tryck och tempo trots en stor grupp. Inga borttappade cyklister den här gången och inga överdrivna pauser förutom när aron fejkade punka, respektive 'bara ville kolla en grej vid utsiktsplatsen' ;-)

Nice as ice!

/C

tack för turen igår, skoj att köra lite för mig okända stigar.. riktigt fint.

oväntat pigga ben på morgonpendlingen idag. :)

det här gör jag gärna om!

SHIT vad nice det var!!

Och jag som säger att jag är trött på hellas får ju omdefinera en hel del. Jag är trött på de gammla vanliga stigarna. Men dethär var ju något HELT annat!!

Skitkul verkligen, även med monsterhoj!!

Det är lätt att tröttna på Hellas när intiativ till nya stigar förväntas komma från någon annan än sig själv. Det är då även lätt att klaga. Man måste våga prova att åka "fel" för att hitta nya fina ocyklade stigar. Något som detta gäng är bra på. Spenderade säkert 15 min i ett träsk som Glitch tog befälet att leda mig över på förra turen. Skit dåligt val, MEN då vet man iaf att man inte ska åka där nästa gång :-)

Att ha dealen att snabbast bestämmer väg val och tar täten är grymt roligt och lärorikt i sin utforskning av nya områden. Annars hamnar man lätt i invanda stigar loopar.

Förstod att ni skulle få en grym kväll. Många duktiga/trevliga cyklister vid HBB igår. Synd att jag fick jobba sent.

Jilster skrev:
Spenderade
> säkert 15 min i ett träsk som Glitch tog
> befälet att leda mig över på förra turen. Skit
> dåligt val, MEN då vet man iaf att man inte ska
> åka där nästa gång :-)
>

Det fina i kråksången är att människan lätt glömmer eländet som varit så risken eller snarare 'chansen' är stor att man kommer få uppleva träsket igen =)

glitch skrev:
> Jilster skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> Spenderade
> > säkert 15 min i ett träsk som Glitch tog
> > befälet att leda mig över på förra turen.
> Skit
> > dåligt val, MEN då vet man iaf att man inte
> ska
> > åka där nästa gång :-)
> >
>
> Det fina i kråksången är att människan lätt
> glömmer eländet som varit så risken eller
> snarare 'chansen' är stor att man kommer få
> uppleva träsket igen =)

Ja, vill minnas att vi trampat runt i det träsket ett flertal gånger under vintern, när tror du att vi lär oss att det inte finns någon bra stig genom det området? :-)

I verkliga livet bakom de fina kostymerna är Både Herr Glitch och Herr Aron riktiga träsk monster!

Senast redigerad av en moderator:
Tillbaka
Topp