[Tisdagsrajd] - Hellas - 24/5

Kanske är det dags för premiär i dessa sammanhang... kanske är det så. Smakade lite på Cykloteketkörningen förra veckan och det var ju inte så svårt, men blev rätt kränkt av Juan I i lördags när Sörmlandsleden 1 - 4 avhandlades, så någon grupp för en cykelteknisk analfabet som jag är vore sweet. Finns det någon gestalt där ute som har ambitionen att agera stigfinnare i någon mellangrupp imorgon?

Stigarna är torra, kvällarna är ljusa, vädret är lovande och benen är starka. Snabbgruppen drar därför ut på en av våra traditionsenliga sommarnattsturer denna tisdag. Räkna med att köra längre och hårdare än vanligt. Släng med en Snickers och hoppas på att någon får en punka så du får en chans att äta den :-)

I vanlig ordning blir vi fler grupper så det kommer att finnas något som passar allas komfortnivå.

Aron skrev:
-------------------------------------------------------
> Räkna med att köra längre och hårdare än vanligt.

När räknar du med att vara tillbaka vid Hammarbybacken?

peo skrev:
> Aron skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Räkna med att köra längre och hårdare än
> vanligt.
>
> När räknar du med att vara tillbaka vid
> Hammarbybacken?

Strax efter nio. Nyckelorden är längre och snabbare ;)

Jilster skrev:
> mmm detta låter lockande

Vilket? Arons plågsamma planer eller att köra snacktempo med en sliten Adrian?

Det är dags för mej också. Får jag ordning på bakväxeln imorn så gör jag ett försök! Har suttit och smygläst alldeles för länge här på forumet.. ;p

Ok... Det verkar bli ett drag utan dess like ikväll. Det verkar vara min melodi att välja tillfällen för premiär när det tokcyklas. Anyhow, är det någon som känner med sig att den kommer att dyka upp och inte kommer att köra för blodsmak ikväll? Det vore trevligt tycker jag.

Jag citerar mig själv:

"I vanlig ordning blir vi fler grupper så det kommer att finnas något som passar allas komfortnivå."

Jag siktar på att dyka upp. Kan också tänka mig att ta en mellangrupp om behov finns. Beroende på vilken cykel det blir så finns risk att det blir lite snabbare eller lite långsammare :)

Jag har en aningen för stor MTB för att bröta runt i avancerad stiglek, men den fungerar fint om det gäller att bara bränna på i mindre avancerad terräng så jag sällar mig gärna till någon mellangrupp.

floors skrev:
> Jag har en aningen för stor MTB för att bröta
> runt i avancerad stiglek, men den fungerar fint om
> det gäller att bara bränna på i mindre
> avancerad terräng så jag sällar mig gärna till
> någon mellangrupp.

Terrängen blir aldrig mindre brötig, bara att det går långsammare genom brötet.

Eh glömde starta en cross tråd eller va ska vi cykla?. Men det blev en härlig erstavik-flaten runda med Stizze o Johan A. Inget att klaga på alls. Lyxcykling helt enkelt.

Några bilder..

Johanarullar.JPG

Johan A glider genom kyrkogården.

Stizze.JPG

Stizze cyklar snabbt så jag har svårt att fånga honom på bild.

Johanaigen.JPG

Johan A njuter av en skön runda.

Vill tacka för trevligt sällskap, hoppas alla tyckte det vart en rolig tur för det tyckte jag. alla försvann kors och tvärs på slutet av 5 svåra hoppas alla hittade rätt ;) ses på tisdag.
Om någon kan lägga upp ett gpsspår så man ser hur långt det vart?
//Peter

Grymt cyklat alla i "mellan lagom med inslag av hetsgruppen". Det blev en riktigt fin rund med bra flyt och tempo. Skönt att det var länge sen jag stod för punkorna nu också =)

/C

Bra guidat pedro. Jag får ta på mig splittringen på slutet. Jag hittade starten på det alternativa spåret bara för att omedelbart tappa bort det igen. Återfann det på slutet igen men då var gruppen väl splittrad.

Höjdarkväll hur som helst.

Tack till PEO för en av de bästa tisdagsrajder jag varit med på någonsin!

Fina stigar, fint flyt, fint väder, fin utsikt och trevligt sällskap!

Tackar och bockar!

glitch skrev:
> Grymt cyklat alla i "mellan lagom med inslag av
> hetsgruppen". Det blev en riktigt fin rund med bra
> flyt och tempo. Skönt att det var länge sen jag
> stod för punkorna nu också =)
>
> /C

Tack för idag.
En alldeles lagom runda med inslag av nyttig teknikträning. Jag känner att jag blir mer och mer skogcyklist för varje vecka. Om jag bara lär mig hitta...

Jag och Jeppe var ju inte riktigt med i någon officiell tisdagsgrupp, men vi stötte nog på alla olika grupper ändå när vi sprätte runt där ute. Det är ju riktigt cool att man bara kan gasa rätt ut i skogen på måfå och träffa polare lite här och var i hela skogen. Det känns verkligen som att det är en uppsving i mtb cyklandet just nu, det värmer i hjärtat.

Sen fick jag sällis på MAX efteråt, bra kväll.
//P

Alla vi som körde helstel singlespeed-29er i stål med dropbar hade en riktigt bra helkväll på fina stigar och med trevligt sällskap.

Hade en kanontur med lugna gruppen och tackar för trevligt sällskap och grym gajdning.

Som fun fact kan tilläggas att jag i min jakt på lämpliga kläder som inte samlar så mycket fukt rev på mig en surftröja, bara för att lite för sent upptäcka vilket uselt jobb jag gjorde när jag tvättade saltet ur den senast.

// Glad nybörjare med ömma nipplar

Tjarrls-Christian skrev:
> Som fun fact kan tilläggas att jag i min jakt på
> lämpliga kläder som inte samlar så mycket fukt
> rev på mig en surftröja, bara för att lite för
> sent upptäcka vilket uselt jobb jag gjorde när
> jag tvättade saltet ur den senast.
>
> // Glad nybörjare med ömma nipplar

*asgarv* :)

My god! ... att jag väntat så här länge på att hänga med på en tur. Så dumt. Att det var SÅ många många som cyklade (om den här tisdagen nu var ett representativt tvärsnitt?), det trodde jag aldrig.

Finfin guidning (vem var det nu som stod för den? Bra var det i alla fall!) och tror att jag ska våga mig in i en mellangrupp nästa gång, även om det blev många trevliga pauser i den långsamma gruppen så var det lite jobbigt med myggen :-).

Senast ändrad:
pedro skrev:
> Vill tacka för trevligt sällskap, hoppas alla
> tyckte det vart en rolig tur för det tyckte jag.
> alla försvann kors och tvärs på slutet av 5
> svåra hoppas alla hittade rätt ;) ses på
> tisdag.
> Om någon kan lägga upp ett gpsspår så man ser
> hur långt det vart?
> //Peter

16 km fick vi ihop. http://www.opentrailmap.net/viewtraining/?id=129

tttt.PNG

/* Jörgen */

Fick tips om att det finns en tisdagsgrupp som samlas kl 18.30. för sköna MTB turer. Jag söker rajdsällskap och vill gärna hänga med - Är det ok att följa med? Var och när träffas sällskapet?
Har varit med på Cyklotekets turer men det är ju bara en gång i veckan.

Bunnyjump skrev:
> - Är det ok att följa med?

Ja, så klart!

> Var och när träffas sällskapet?
> Har varit med på Cyklotekets turer men det är ju
> bara en gång i veckan.

Tisdagar kl. 18:30 på samma ställe dvs Hammarbybackens fot.
Andra rundor utlyses här, om inte - starta en egen tråd!

Ha så kul!

/T

Tillbaka
Topp