[Tisdagsrajd] Hellas - 26/8

Betatestade Yetin igår. Verkar funka men låt oss inte ta ut något i förskott så vi kan väl sikta på att jag dyker upp och står för pauserna (mekstopp) på 18:39 ;-)

fredde.se skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag hakar på 17.30 repan, dock utan lyse så jag
> viker av när det börjar bli mörkt.
>
> /Fredde

Kanske bäst att jag som lekledare säger det direkt: jag kommer också utan pannlampa. Men de som vill kan ta med, så instruerar jag er en mörk hemsk hemväg genom skogen vid rätt tillfälle.

Ville skrev:
> Är det standard att datumet skall vara fel på
> tisdagsrider?

Återanvänder förra årets datum?

Ville skrev:
> Är det standard att datumet skall vara fel på
> tisdagsrider?

Siffrorna är bara där för syns skull. De slumpas fram. Alla vet ju när det är tisdag.

18.30, men avviker vid mörkrets inbrott. Har beställt en riktig lampa. Tre lysdioder räcker inte riktigt upptäckte jag förra tisdagen. Kom ut ur skogen tack vare mandel som lyste bakifrån.

Senast redigerad av en moderator:
jiihooo, nyinköpt pannlampa. Nu j---ar ska här åkas....va, va sa du? Städvecka på dagis?!. Va sjutton,la jag nu numret till den oskattade arbetskraften?

Med andra ord: Antingen kommer jag eller så måste jag kvasta. Om jag inte är där till glitch har mekat klart så kör ni utan mig.

Johan A skrev:
> Ska jag fylla ryggan med verktyg C?

Antingen det, eller semlor och kaffe :)

Det tog 40 minuter till jobbet mot 30 normalt. Benen känns som halvstelnat gips. Och så har glömt att sätta lampan på laddning. Till yttermera visso så har jag fortfarande inte lyckats jaga rätt på några vettiga däck till storhjulingen. (Tips?) Blir årstaviken runt i joggingskorna istället :-(

Men det halvkvadratdecimeterstora blåmärket tre my från kopieringsmaskinen har nu antagit ett vackert gult skimmer med lila aura. Alltid något :-)

pAcmAn skrev:
> Det blev kvastning. Ha så kul.

Men jösses, kan inte Ms. Pacman göra det?
Du måste ju testa nya lampan ;-)
Ms20Pacman-Tengen.jpg ht=550

glitch skrev:
> pAcmAn skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Det blev kvastning. Ha så kul.
>
>
> Men jösses, kan inte Ms. Pacman göra det?
> Du måste ju testa nya lampan ;-)
>

Nä det är ett stort dagis som kräver att vi båda kvastar. Nackdelen med föräldrakooperativ. Varför är det alltid 'vuxengrejjor' som ska komma i mellan när man vill ut och leka med kompisarna.

Kanonbild. Ska skriva ut den och hälsa.

Verkar bli halvglest ikväll. Är det mörkret som skrämmer? Fram till i alla fall 19:30 lär man kunna cykla utan belysning. Sen är det bäst att vara i närheten av en väg, men det skall nog gå att ordna.

Sprockets skrev:
> Verkar bli halvglest ikväll.

Med tanke på att vi var ca 30 pers tillsammans förra tisdagen kanske det jämnar ut sig :oD

Batteriet var iaf varmt när jag drog ur det ur väggen så jag hoppas att det är färdigladdat. Att Silva inte kunde göra smartladdare från början??

Sprockets skrev:
> Verkar bli halvglest ikväll. Är det mörkret som
> skrämmer? Fram till i alla fall 19:30 lär man
> kunna cykla utan belysning. Sen är det bäst att
> vara i närheten av en väg, men det skall nog gå
> att ordna.

Kombinationen Korpride - pannlampa kanske osökt leder tankarna till att stå ensam ute i den mörka skogen medan man febrilt funderar på hur det nu var; skulle man krama ett träd eller en myrstack?

;)

Ha ha! Fast jag räknar med att de flesta skall vara korpmat långt innan mörkret faller! Nej, vad säger jag!? :D

På tal om myrstackar: det är mycket enklare att orientera sig i förortsdjungeln; parabolantennerna pekar söderut.

Aron skrev:

> Kombinationen Korpride - pannlampa kanske osökt
> leder tankarna till att stå ensam ute i den
> mörka skogen medan man febrilt funderar på hur
> det nu var; skulle man krama ett träd eller en
> myrstack?
>
> ;)

dagen garv!

Gör en happy. Ska ägna kvällen åt mer litterära grejer än cykling. (Och jag har inte fått min nya broms än, så det är i viss mån fråga om självbevarelsedrift.)

även jag hemma från min första tisdagsrajd och det var riktigt kul, kom ju för sent till 17:30-gruppen så "uppvärmningen" med 18-gruppen var ju rätt kämpig med blodsmak i munnen :P men som tur var kunde jag ansluta till 17:30-gruppen efter nån halvtimme och det var mer mitt tempo.

tack alla, ses nästa vecka!

/fredrik

Tillbaka
Topp