[Tisdagsrajd] - Hellas - 3/6

Är sugen att haka på en av dessa tisdagsräder. Är ingen nybörjare inom mtb, dock är konditionen på nybörjarnivå efter ett långt uppehåll från allt som kan tänkas höja pulsen.

Så in fråga är egentligen vad för tempo ni brukar hålla på dessa hellasturer?

Alla som åker långsammare än mig får en gratis ventilhatt. Erbjudandet gäller enbart prestahattar och enbart så länge lagret räcker. Dock cyklar jag inte denna tisdag, men väl nästa.

Exakt, nu i solskenet finns det cyklister i alla hastigheter. Det brukar gå till så att folk cyklar från parkeringen från hetsigast först till tröttast sist. Dessutom är mmmmrrrrs ventilhat en skatt mödan värd.

Jag besöker stockholm till helgen och kommer vara sysslolös på måndag mitt på dan så jag tänkte försöka ge mig ut till hellas.

börjar man vid hammarbybacken? vilka stigar är det som gäller? finns det kanske till och med nån som är sugen på att haka på och visa mig runt?

/Petter

5kral skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag besöker stockholm till helgen och kommer vara
> sysslolös på måndag mitt på dan så jag
> tänkte försöka ge mig ut till hellas.
>
> börjar man vid hammarbybacken? vilka stigar är
> det som gäller? finns det kanske till och med
> nån som är sugen på att haka på och visa mig
> runt?
>
> /Petter

Tisdagstråden sjunker snabbt. Säkrast att du skriver nytt inlägg.

Var det någon som cyklade i går förresten?

.peo

Aron skrev:
-------------------------------------------------------
> Det var en finfin runda. Inte var det särkilt
> blött heller.

Jag pustar ut

Jag fegade ur pga. klädångest när första skuren slog till precis när jag spänt på mig cykeldojorna.

Hur klär man sig för att cykla några timmar i skogen när regnet öser ner? Gissar att det är ohälsosamt m.m. att bara ge sig ut i polyester och vara dyngsur hela rajden.

OT för den här tråden iofs, får ta och happy-söka lite efter trådar om regnkläder. ;)

Låter vettigt. Måste skaffa en sån där sportregnjacka.

Bör man ha regnmössa eller cykelkeps under hjälmen, eller kan det vara bekvämt med "vattenkylningen" på huvudet? Kan tänka mig att tropikkänslan blir överdriven med vattentätt på huvudet. :)

(Jag har ju pendlat varje arbetsdag till jobbet senaste året så har gjort massor med 45-minutersturer i fullt regn. Men timvis med skogscykling är ju en annan nivå.)

Tropikhjälm skulle kunna vara ett alternativ. Vattenkylningen kan lätt övergå till enklare form av kryobehandling, men de är nog att föredra framför en Sydväst.

Nä, så hemskt blött var det inte förrän efter återkomst till HBB.
Och här kommer bildbevis. Tyvärr inte så mycket som fastnade skarpt i kameran igår.

DSC03593.jpg

DSC03597.jpg

DSC03598.jpg

DSC03599.jpg

DSC03609.jpg

DSC03620.jpg

DSC03621.jpg

DSC03623.jpg

Tillbaka
Topp