[Tisdagsrajd] - Hellas - 9/7

Aron

Inventarie
mountain-gorilla-family-in-rwandan-forest-ingo-arndt.jpg

HBB - 18:30

Senast ändrad:
Hej Byrchen!
Rajden brukar börja 18.30 och sluta ca kl 21.00. (ca 2-2,5 tim) Grupper delas in spontant på plats (det finns ingen riktig organisation eller given ledare) och den lite oskrivna regeln är att de snabbare grupperna brukar lämna HBB först.

Grupperna går aldrig efter distans och har sällan något givet mål (även om det händer). Däremot är det bra att leta rätt på någon grupp som håller ungefär samma tempo som det du själv vill hålla (högt, mellan, eller lite lägre med fler pauser). En tumregel är att de grupper som håller högre hastighet också är mer tekniskt avancerade åkare. Hellas är ju rätt stökig terräng på sina ställen. Fråga runt lite när du kommer så hittar du rätt.

Vissa av oss gillar att ta en öl eller något annat att dricka på rest. Göteborg i Sjöstan efteråt vilket brukar vara en trevlig avslutning om man har tid och tycker om sådant.

Så sammanfattningsvis: Det är bara att dyka upp och hänga på.
Hjärtligt välkommen till Tisdagsrajden!

Tack för svaret NickeG :)
Ska försöka hinna dit imorgon då. Kul att ni styr upp mtb träffar då det inte är allt för många i ens umgängeskrets som trampar cykel. Och avsluta med en bira lät kanon, dock jobbar man natt så det blir cykel till jobbet istället :(

Jag dyker upp ikväll; första tisdagsrajden för mig.
Cyklar på helstel cykel med deformerad kedja, så tar det lite lugnt.
Ska bli trevligt!

Det verkar bli ett gäng förstagångsåkare i kväll. Trevligt!

Några tips:
* Vi delar in oss i grupper efter ambition.
* Gruppindelningen sker efter samma princip som hos fågelflockar som lyfter från ett fält. Den är med andra ord i stort sett obegriplig.
* Hetsputtarna brukar flyga iväg först. Mysputtarna sist.
* 10-15 pers är en lagom gruppstorlek.
* Säg hej till cyklisten som står bredvid dig.
* Den som vill trillar in på Göteborg från 21 för en afterbike
* Resten löser sig.

Tidigt hemkommen från en underbar första tisdagsrajd.

Min stackars böjda kedja som hållit hela veckan på allt möjligt, gick så klart av vid första ordentliga tramptaget efter 18:30. Enormt tack till Martin som hade med sig både kedjeknäckare och fina skills att laga kedjan utan extra länk!

Vi tog sen landsvägen från Nackanäs till dammtorpssjön och väntade in en grupp där. Jag fick kämpa för att hänga med och hade otroligt kul.

Jag hann inte hälsa och komma ihåg namn på er, men det klarnar väl med tiden.
En modig gruppmedlem gick all in (vid en känd spång) och fick svandyk ner i djupt gyttjevatten!
Cred!

Kanske var Byrchen i vår grupp, då vi tappade en strax innan blå spåret, som skulle till jobbet.

Jag valde att vika hemåt efter en bit av på blå spåret tillbaks, då jag kört blå spåret på min helstela en del under gångna veckan, och ryggen tagit stryk.

Tack alla för en supertrevlig tur i skogen.
Edit: Detalj

Senast ändrad:
Min kväll slutade något snopet med att jag fick cykla fixie hem och sedan pilla ut små metallspån ur navet.

Visst är det fantastiskt att ett nav kan se ut såhär efter max 30h cykling? Skräpet heter Superstar Components Tesla.

Superstar_components_Tesla_sucks_1725.jpg

Superstar_components_Tesla_sucks_1723.jpg

Det var otroligt fin cykelporr också vid samlingen.
Galet många optimala mountainbikes med tillhörande rippad cyklist, inkl. vackra tjejer!
Kände på Arons hoj, den vägde ingenting. :)
Har drömt om cyklar i natt.

Tråkigt att höra om navet Aron, hoppas du hittar nåt riktigt bra att ersätta det med.

Skulle också vilja tacka för en grymt rolig cykeltur igår. Det va första gången för mig på mtb, har cyklat landsväg i 10 år och tänkte att det kan va kul att testa på nått nytt. Tycker det gick kanonbra och jag hamnade i en jättebra grupp som höll bra tempo på fantastiska stigar. Kommer garanterat vara med flera tisdagar.

trevlig tisdag! Vi blev några som ville köra xc på snabba stigar. så det blev fortkörning på Hellasmilen (gröna)...kul att få sträcka ut lite och inte bara trassla i snåren...så tisdagsraid für Alle!
/krister

Ha, jag hann! Sista personen i "långsamma" gruppen skymtades vid bommarna så tajmingen var perfekt! ;) Trevlig runda med lite nya stigar för mig!

Du med Gianten, hoppas det löser sig med växelöra! Mr OTB, hoppas du inte är för stel idag!

Syns på tisdag hoppas jag!

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    148.7 KB · Besök: 21
Aron skrev:
-------------------------------------------------------
>
> Visst är det fantastiskt att ett nav kan se ut
> såhär efter max 30h cykling? Skräpet heter
> Superstar Components Tesla.

Meh! "Promenad-nav" som Ubu sa om Superstars. När jag såg att du också köpt ett Tesla så tänkte jag att om det håller för Aron så borde det hålla för mig.

Nu cyklar jag bara runt och lyssnar på allt som tickar eller knakar i cykelen och väntar på den oundvikliga explosionen.

Tillbaka
Topp