Tisdagsrajd i karantäntider

N_sandstrom

Aktiv medlem
Trots tre år som stockholmscyklist har jag aldrig lyckats ta mig iväg på någon tisdagsrajd. Jag både bor och jobbar norr om stan, och sena arbetsdagar + trafik ställer till det.

Nu har jag dock bättre möjligheter "tack vare" corona, tillgång till parkering på jobbet och ett halvtomt kontor att ställa cykeln på under dagen.

Frågan är bara om det körs något nu på tisdag?

Kalendern är ju tom, vilket känns fullt rimligt, men finns det nånstans där en nykomling kan dyka upp och trampa med?

Hej!
Jag hoppas att det är okej att jag delar detta. Jag träffade på kvällens runda i Nackareservatet två oroliga föräldrar som var ute och letade efter sin 15-åriga dotter. Jag tänker att vi som cyklar i Nackareservatet och Erstavik täcker in stora delar av skogen under ett dygn och att någon kanske har sett något. Dela gärna vidare med andra cyklister!

”Vi letar efter femtonåriga Klara, som gav sig ut i Nackareservatet igår morse för att tälta själv på eget initiativ. Hon har inte föräldrars tillåtelse och har stängt av mobilen.
Klara har blå ögon och halvlångt blont hår, är 176 cm lång och har en mörkblå jacka, ljusa blå jeans och en gul Fjällräven Kånken ryggsäck. Hon har en silverfärgad DBS cykel med sig och ett grått kupoltält. Hon kan sitta och måla och teckna, har med sig målargrejer.
Det är förmodligen ingen fara med henne - hon är inte ledsen eller arg utan vill uppleva ett äventyr ifred - men vi föräldrar är oroliga och vill få hem henne. Vi tror att Sandasjön och Söderbysjön kan vara möjliga tältplatser.
Om någon ser Klara vill vi gärna att ni hör av er till oss föräldrar: Kristian 070 - 49 39 459 eller Gita 073 – 442 88 44.

UPPDATERING: Vi har anmält henne försvunnen till polisen men de letar inte eftersom de inte tycker att hon verkar vara i fara. Vi ber alltså folk som ändå vistas i området att hålla ögonen öppna och vill inte dra igång något stort pådrag, däremot är vi väldigt angelägna om att hitta henne och hoppas på tips.

UPPDATERING 2: Hon har förmodligen setts vid Erstaviks herrgård igår ca kl 14, cyklande mot Erstaviksbadet.”

Tillbaka
Topp