Tisdagsrajd

Tisdagsrajd
Jag skulle vilja haka på för första gången ikväll om jag får ihop det på hemmaplan.
Men behöver man lampa ikväll? Jag har dessvärre inget bättre än en helt vanlig pannlampa.
Utsatt tid är 1830 - ca 2100.

Tisdagsrajd
Tisdagsrajden har varit ett självspelande piano i många år. Jag har dock troget utlyst turen varje söndag. När Covid svepte in bestämde jag mig för att ta en paus i turpostandet, då det inte kändes rätt att uppmana till gruppaktiviteter just då. Folk har såklart fortsatt att cykla på tisdagskvällarna under ordnade former. Tisdagsrajden är en institution, deltagarnas entusiasm är större än både snöstormar och pandemier.

Nu är läget tydligare vad gäller träning och folksamlingar, men jag har hunnit bli lite lat. Solen går upp även om inte tuppen ropar sitt kukkellikuu.

Tisdagsrajd
Kan rapportera att det var ett gäng där. I och med att det var min första gång kan jag inte relatera det till hur det brukar vara.

Blir riktigt mörkt ca 15 min efter att solen gått ned. Dvs strax efter 8. Vanlig pannlampa duger som jag misstänkte inte mkt till på stig men man tar sig fram och hem i alla fall...

Tack för en kul kväll!

Tisdagsrajd
Hallå där vänner! Hur brukar uppslutningen vara på rajden den här säsongen? Tänkte köra ikväll men gissar att värmebölja och Sverige-match stoppar många?

Tisdagsrajd
Hallå där vänner! Hur brukar uppslutningen vara på rajden den här säsongen? Tänkte köra ikväll men gissar att värmebölja och Sverige-match stoppar många?

Gissar att många som kör rajden inte bryr sig om fotboll. Och cykla stig är trevligare på kvällen (eller morgonen) när det är varmt.
Har dock själva bara varit en gång om året.

Tillbaka
Topp