Titan 29er, Lefty, tubhjul och Di2. Vad saknas?

galet fint, men heter Edge. Det som saknas är ett Clavicula eller Cannondale Hollowgram SLvevparti

cerro skrev:
-----------------------
> galet fint, men heter Edge. <----- tihi, om man ska vara besserwisser så måste man faktiskt ha rätt ;-)

Och sedan tycker jag att Cerros och Jensens besatthet av Cannondale-vevar är lite gullig. Jag har själv två uppsättningar och även om jag tycker att det är coolt att de är så lätta så kan jag ärligt säga att dels så är "gränssnittet" vevarm-vevaxel mycket mer sårbart än allt annat jag har haft och dels så känner jag absolut inte av någon skillnad i styvhet mot någon av mina andra vevar. Och så knakar de.

Sekventiell låda är ballt satan!

In terms of user interface it's as simple as could be when set in 'race' mode: simply tap one button for an upshift and the other one for a downshift. According to Fairwheel's Jason Woznick, the custom brain calculates the gear inches and then shifts the front and/or rear derailleurs as needed to achieve the next logical ratio. Duplicate gears are ignored, too, and Woznick adds that the programming is designed to minimize cross-chaining and front derailleur shifts as well.

"As the bike sits, it's completely linear: two shift buttons, one for up and one for down," he said. "It can go from the 29/32T to the 42/11T hitting all thirteen equally spaced gears with only one front derailleur shift and without cross-chaining."

Stalle

Kung Stalle skrev:
-------------------------------------------------------
> In terms of user interface it's as simple as could
> be when set in 'race' mode: simply tap one button
> for an upshift and the other one for a downshift.
> According to Fairwheel's Jason Woznick, the custom
> brain calculates the gear inches and then shifts
> the front and/or rear derailleurs as needed to
> achieve the next logical ratio. Duplicate gears
> are ignored, too, and Woznick adds that the
> programming is designed to minimize cross-chaining
> and front derailleur shifts as well.

Jag är lite skeptisk hur det där funkar i verkligheten, men jag skulle vilja prova självklart! I övrigt låter det som en kanon cykel..

danne skrev:
-------------------------------------------------------
> cerro skrev:
> -----------------------
> > galet fint, men heter Edge. <----- tihi, om man
> ska vara besserwisser så måste man faktiskt ha
> rätt ;-)
>
> Och sedan tycker jag att Cerros och Jensens
> besatthet av Cannondale-vevar är lite gullig. Jag
> har själv två uppsättningar och även om jag
> tycker att det är coolt att de är så lätta så
> kan jag ärligt säga att dels så är
> "gränssnittet" vevarm-vevaxel mycket mer sårbart
> än allt annat jag har haft och dels så känner
> jag absolut inte av någon skillnad i styvhet mot
> någon av mina andra vevar. Och så knakar de.

Lösningen på knaket är för övrigt en jäkla massa fett eller grön loctite om jag inte minns fel.

För övrigt tänkte jag mer på att han hade lefty o då hade ett hollowgram passat. Vad menar du föresten med mer sårbart? Alla vevar var ju så mer eller mindre.

Tillbaka
Topp