Tjejcykling Uppsala

charlo

Ny medlem
Tjejcykling Uppsala
Jag är inne på min andra säsong som mtb:are och söker tjejmedcyklister för turer i skogarna runt Uppsala. Då jag är nybörjare gillar jag när det går i lagom tempo och har fortfarande svårt för rötter á la Lunsen och lider fortfarande av spångest (speciellt om det är en bit ner till marken/kärret). Jag hoppas få bukt med rot- och spångproblemen med tiden. Just nu gillar jag mest att cykla i Morga, Håga/Nåsten och längs Gula stigen. Vore kul att hitta likasinnade, hör gärna av er!
Mvh
Charlotte

Senast ändrad:
Tjejcykling Uppsala
Jag mötte en hel grupp med tjejer i Lunsen för några veckor sedan, så nog finns dom alltid. Jag hörde inga svordomar från någon i gruppen så det har helt klart skett ett lyft på tjejcyklingsfronten sedan Kristin härjade i skogarna.

God tur!

Tjejcykling Uppsala
Tjejcykling Uppsala
Via facebook hittade jag några facebookgrupper som nog kan hjälpa mig på vägen. CK Uni ska ha tjejträff här i veckan så jag planerar att gå dit, skoj! Sen hittade jag på "She Rides". Där kan det nog dyka upp lite spännande aktiviteter framöver.

Tjejcykling Uppsala
Charlo, kolla in på CK Unis hemsida, jag fick höra något i fredags om tjejspecifika träningar som skall starta den här veckan. Det om något vore väl något? Sedan har UNT bike Weekend sponsrat ett tjejläger i Fjällnora i slutet av april, kolla in FB gruppen "cyklande tjejer"

//Fritz

Tjejcykling Uppsala
s skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag mötte en hel grupp med tjejer i Lunsen för
> några veckor sedan, så nog finns dom alltid. Jag
> hörde inga svordomar från någon i gruppen så
> det har helt klart skett ett lyft på
> tjejcyklingsfronten sedan Kristin härjade i
> skogarna.
>
> God tur!

Det bästa med cykling är ju att man får användning för sin breda svordomsarsenal!

Tjejcykling Uppsala
Kolla även Facebookgruppen mountainbike i Uppsala. Det brukar utannonseras rundor där med i olika tempo. Sen kan jag tycka att du borde sikta på att följa med på "onsdagscykling" då tempot där passar oss nybörjare utmärkt.

Tjejcykling Uppsala
Ja! Självklart är du välkommen att cykla med oss, men det blir ju inte någon riktig tjejcykling då. Även om man ibland kan undra när ord som snyggt, bra, hur känns det är mer vanligt förrekommande än öhh, fan asså och motorolja.

Släng gärna in ett inlägg i onsdags och torsdagstrådarna om att du söker likasinnade. Jag tror det är ganska många som läser dem utan att själva skriva. De är i alla fall uppe på förstasidan regelbundet och borde fånga många Uppsalacyklisters intresse.

Tjejcykling Uppsala
Kom precis hem från en tjejträff med CK Uni och lördagar här under april har de nybörjar/teknikträning. Efter att ha varit med på det kanske jag vågar mig på en onsdagscykling. : )

Tjejcykling Uppsala
Charlo,

Ikväll börjar även Team Sportias torsdagsträningar, och vad jag vet så finns det olika fartgrupper för alla ben och motor :) Det brukar var rätt så många tjejer med där. Kolla in deras hemsida. Skall själv ner dit och pusha lite för Skandisloppet om en månad.

Kul att du verkade ha uppskattat CK Unis tjejträff.

Hälsningar
Fritz

Tillbaka
Topp