Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Pulszoner är ju ingen statisk lag utan bara ett sätt att mellan tummen och pekfingret kunna ange och kommunicera intensitet vid träning. Puls är bra för det är enkelt att mäta och använda för att summera intensitet över tid.
Inget magiskt händer vid olika pulsslag, så det är meningslöst att generalisera och dra stora växlar på det här med zon-indelning. Se puls som ett hjälpmedel för tolkning av vad man nu vill ha information om.
Är du också forskare på GIH?Hm, det var det jag skrev, om än med andra ord, men det kanske framgick dåligt.
Är du också forskare på GIH?
Men ska man vara petig så tror jag att alla metoder ger lite flytande gränser för de olika zonerna, eller vad man ska kalla det. Om man nu ska köra ett pass i z1 så är det skillnad om man ligger nära nedre eller högre gränsen, det är ju inte så att något magiskt händer om man ligger precis under gränsen för nästa zon och ökar pulsen ett slag och hamnar i en annan zon.
Jag tror även att gränserna är individuellt även om man skulle ha samma vilopuls, maxpuls och ftp. Jag ser metoderna som en fingervisning om ungefärliga gränser, oavsett vilken metod man går efter. Sedan stämmer väl vissa metoder bättre än andra.
Du kanske borde?Nej, men inte så illa pinkat med tanke på det kanske?
Du kanske borde?
Det är väl ingen som sagt emot dig, tror snarare att många höll med men huvuddelen som läser skriver inte i alla trådar?Ja kanske för att få godkänt på det man skriver i en tråd, men nej, tror inte det.