[tjunio] Ny sexig budget hoj...

the_TnT skrev:
-------------------------------------------------------
> Chrillepille skrev:
> --------------------------------------------------
> > BMX-Syd tar in Redlines bmx-linje till Sverige.
>
> Frågat!

Å här är svaret:
Hej.
Som det ser ut idag är det så att dom Redlinecyklar som säljs i Europa är specialmonterade på Tawain.
Cyklarna som säljs i USA monteras i Kina.
Jag kan köpa dom i USA men EU har en speciell extra antidumpingtull på 30,6% på Kinesiska cyklar så i så fall skulle dom hamna i prisläget 5 500-6 000 inkl moms.

Vad jag vet för tillfället så kommer det inga Redline MTB till Europa från Taiwan.

Mvh
Mats Hindmo
BMX-Syd

Jag skall kolla läget med SBS om det är någon som skall ta hem sådana till Europa i så fall kanske kan man ta hem några i samma container.
Marknaden i Sverige är så liten att skall man ta hem cyklar så får det bli med flygfrakt och då ligger det på ca en tusenlapp per cykel som skall momsas och tullas förutom det som läggs på inköpspriset.

Det bästa tipset är att om man känner någon som är på resa i Usa så kan dom ta en sådan låda som bagage och på så sätt komma billigt undan.

Normalt sett köper jag mina cyklar på Sunex i Frankrike som även har MTB men inte Redlines modeller. http://www.sunex.fr

Jag kan inget alls om MTB men hjälper gärna till om det går.

the_TnT skrev:

>
> I ett försök att förstå vad fan du pratar om
> googlade jag efter bilder på blå röd gul

Jag tror det handlar om:

Bilagor

• rgb.jpg
    rgb.jpg
    32 KB · Besök: 20
glitch, slog du in storleken på paketet? Om du bara tog den verkliga vikten så stämmer nog priset. Men de räknar med volymvikt.

Ma vic, det ryckte lite i fingrarna faktiskt. :)
/J

Lägg till handling fees, 15% tull (komplett hoj) på kostnaden av cykeln + frakt + handling och sedan 25% moms på det hela. Gud vad trist.

Då förstår ni:

A) Varför jag importerar komponenter istället för cyklar (4,7% tull istället för 15%)

B) Varför saker som fraktas från USA med flyg som är tillräckligt stora att kräva en ramkartong kostar så mycket som de gör. Ramar på beställning som kostar mer än $1500 i USA har vanligtvis tillräckligt med marginal att göra det ett bra affär för alla led här i Sverige. Ramar som kostar mindre än $750 i USA blir betydligt svårare att tjäna pengar på och att sälja eftersom de är inte alls lika "prisvärda" när man lägger på frakt, handling, tull och moms.

On-One ser bättre ut nu, eller hur?

Det här kankse blir lite offtopic..

Hur får jag tag på klibbor från on-one? :D
Nu när on-one var uppe och aktuellt ;)

Jag behöver till min vita trialenhjuling!
Asporrigt ;)

Det känns så extra surt med dylika jämförelser när det mesta ändå tillverkas i Asien, tycker jag. Att det ska vara så lätt för amerikanarna att fixa en helt körbar komplett taiwanhoj för ett par-tre tusingar, men i Europa är priset nära tredubbelt (On-One) och vi tycker ändå det känns billigt.

Det är väl det vanliga med Nordamerika som en stor homogen marknad, allt blir lättare då. Sabla orättvist. Utöka EU till att omfatta även kultur-union!

lleberg skrev:
> Det här kankse blir lite offtopic..
>
> Hur får jag tag på klibbor från on-one? :D
> Nu när on-one var uppe och aktuellt ;)
>
> Jag behöver till min vita trialenhjuling!
> Asporrigt ;)

Ett ark med alla klibbor finns att ladda ner och skriva ut från deras hemsida.

//jns

lleberg skrev:
> Det här kankse blir lite offtopic..
>
> Hur får jag tag på klibbor från on-one? :D
> Nu när on-one var uppe och aktuellt ;)
>
> Jag behöver till min vita trialenhjuling!
> Asporrigt ;)

Jag skulle maila Brant (brant snabel-a on-one.co.uk tror jag han har), be snällt och skicka med en bild på min porriga vita trialenhjuling...

Zeb skrev:
> Oj nej! Nu kommer Maskros dölja mina inlägg ;-)

Jag åxå=)

AJ skrev:
> Rabbit-bmx i Bremen
> http://www.rabbit-bmx-bremen.com/ tar 729 EUR för
> Monocog 29er.
>
> Dock visste de ej när den kommer att finnas
> tillgänglig.

Den kommer vara tillgänglig i mitten av Mars i USA enl Redlines egna inlägg i MTBR-tråden så allra tidigast då, antagligen några veckor senare, är min gissning.

Dessutom är det ju viss skillnad på MSRP USD 470 och 729 EUR :-(

Jag träffar Rabbit/Wolfgang på inomhusEm nästa helg så då skall jag se om jag kan få köpa till ett hyggligt pris.
Jag har handlat av honom förut han kan säkert skicka direkt till köpare i Sverige om ni beställer genom mig.
Nåt som andra inte normalt gör och då blir det en frakt till.

Priset verkar vara normalt, med en extratull på 30,6% och sen en på 4,5% så drar det iväg.

Den där extratullen för att det är kinacyklar gör dyrt. Antar att man inte åker på den om man importerar privat via USA?

Men kolla gärna förstås!

Mitt pris till Er om jag kan få sådana från Rabbit är ca. 640€ inkl moms.

Till detta tillkommer frakten från Bremen och förhoppningsvis direkt till kund.

Tillbaka
Topp