Tjusit Tunestyre!

Tjusit Tunestyre!
Himlars va fin min cykel skulle bli med kolfiber i guld på sadelstolpen och styret! Jag behöver köpa minst en trisslott imorgon.

På Tunes hemsida och även bikecomponents sida står det att Tune har detta styre??? Märkligt.

Känner nån till ifall någon annan gör kolfibergrejor i guld? För jag behöver bara guldet:)

Tjusit Tunestyre!
Tim skrev:
-------------------------------------------------------
> det är lustigt då det står på tunes sida att det
> är schmolke styre.

Oki, men på Bikecomponent står det att det är Tunestyre. De är lite märkligt att Tune har andra fabrikat än Tune på sin sida tycker jag. Det var mest så jag menade.

Tjusit Tunestyre!
Inte så märkligt. Tune köper styren från Schmolke och sätter egna dekaler på det. Bägge firmorna är kända för lättviktsprodukter och antagligen har de en deal där man utnyttjar det mer kända namnet Tune i kombination med Schmolkes kunskaper om lättviktsprodukter i kolfiber.

Läckra titanramar föresten från Schmolke. Bra priser också! 1070 euro (ca 9600 kr) för en 1320 grams Super Light racerram är, jämfört med mer esoteriska märken från Italien eller USA, helt klart prisvärt. De görs i Ryssland om jag inte minns fel.

Senast redigerad av en moderator:
Tjusit Tunestyre!
annars är dessa ruskigt fina:
cinelli_ram.jpg

Cinell3.jpg

mtb versionen går inte heller av för hackor :D
lätta nja, inte det lättaste man kan göra, läckert, ja jag tycker i alla fall det :D
dyrt? ja för dyrt :D inte bra för plånkan :D

Senast redigerad av en moderator:
Tjusit Tunestyre!
Jepp, det var snyggt. Fast jag vill ha ett traditionellt styre för min båges skull. Jag vill ha styrstam och styre i guld för att det passar till mina guldiga hjul.

Jag ska vänta med att köpa vevparti för att det inte finns något som passar mig helt bra. Jag ska köra på min gamla 105a och köpa en ny kassett och kedja med bra utäxling. Just nu har jag en 11-23 kasett till mina 53-39 klingor. Men jag vet inte om jag ska ha en 12-25 kassett eller en fegkassett i 12-27? Vad tycker ni är bäst för de av er som kör med hög kadens?

Tjusit Tunestyre!
Baltazar skrev:
> ska du ha en guld styrstam ska du ju skaffa denna
> :D
>
> som finns i guldfärgad :D
>
> eller denna som faktiskt oxå finns i guld o för
> racer:
>
Fint som cykel. Jag har inte A-headset utan expanderstyrstam. Så ett guldigt styre blir bra. Om jag inte får habegär av sånna tjusiga guldA-headar. Scapulagaffeln är fin. För att inte tala om deras fina vevparti. Jag tar begge.
http://www.thm-carbones.de/english/Produkte/Carbongabel_Scapula/FAQ.html

Tjusit Tunestyre!
du får väll skaffa en adapter, en sån där expander, ska tydligen funka riktigt bra på racer, kanske inte det lättaste, men A-headset styrstammar är så mycket finare olättare att få tag i :D:D

guldstyre kan vara svårt att få tag i, närmaste man kan komma är nog ett kolfiberstyre där de vävt in gul kevlar.

Tjusit Tunestyre!
Baltazar skrev:
> du får väll skaffa en adapter, en sån där
> expander, ska tydligen funka riktigt bra på racer,
> kanske inte det lättaste, men A-headset
> styrstammar är så mycket finare olättare att få
> tag i :D:D
>
> guldstyre kan vara svårt att få tag i, närmaste
> man kan komma är nog ett kolfiberstyre där de vävt
> in gul kevlar.

Hur är den adaptern? Jag har inte hört talas om den. Min kolfibergaffel är i ton med min cykel gul/orange. Så jag vill ha kvar min gaffel. För jag vill helst inte ha en svart. Men om den har guldiga trådar i sig så vore det som pricken:)

Tjusit Tunestyre!
TommyE skrev:
> Faran:
>
> Jag har hittat ett fint hjulpar till dig.

De har ingen skatfaktor. Fast jag tar dem som de är utan att blinka.

Tillbaka
Topp