TOGS tumgrepp - nice eller bajs?

glitch

Aktiv medlem
Nån som kör med TOGS tumgrepp. Tycker det ser rätt smutt ut för att få en till handposition att avlasta på vid transporter / grus. Sen är frågan hur de hamnar i förhållande till reglagen osv. de tar ju lite plats.

bedaone

Ny medlem
Har kört med det ett tag. Tyckte dock inte att greppet blir speciellt avslappnat, och avlastade inte rätt del av handen för mej. Kan ju variera med kroppsform antar jag...det är ju en rätt liten investering om man vill prova (gav nog <100 kr vad jag minns).

Lejon

Aktiv medlem
Jag har på en cykel. Tyckte idéen var bra, men i praktiken använder jag dem rätt sällan. Men de är å andra sidan så är de inte i vägen så nackdelarna är små och ibland är det lite skönt ändå att byta grepp och ändå ha hyfsat kontroll på cykeln. Testa!

Raggamuffin

Aktiv medlem
De där ska jag nog prova. Har alltid vänstertummen ovanpå styret så ofta det går pga lite många frakturer.

Finns de att få tag i inom EU?

BuTTuS

Aktiv medlem
Har aldrig ens tänkt tanken på att man kan ha tummen ovanpå styret för än jag såg den här tråden, så testade det idag och visst, på väg var det rätt skönt att kunna variera, men den där plast(?)biten klarar jag nog mig utan där?

glitch

Aktiv medlem
Tanken med plastbiten är att man ska kunna använda tummen över greppet som en aktiv position också, t.ex. vid klättringar. Jag brukar också lägga över tummen ibland, men har aldrig sett det som en position som man lägger tryck på pedalerna i. Men enligt vissa så funkar Togs också som en powet position, precis som bar ends gjorde förr.

BuTTuS

Aktiv medlem
Äh, lägger väl ett par i korgen så länge då, så får de ligga där och gotta sig tills nästa gång man ska ha något från R2

BuTTuS

Aktiv medlem
Äh, lägger väl ett par i korgen så länge då, så får de ligga där och gotta sig tills nästa gång man ska ha något från R2
Å det tog inte många dagar, nej 😊

Men jag vet inte jag, om man lägger upp tummarna på grusvägar och transportsträckor bara för avlastning så känns de mest ivägen, men däremot vid lite långsammare balansövningar i stående så känns det ganska najs att kunna ha tummarna ovanpå och klämma fast ordentligt. Vi får väl se om de sitter kvar efter någon vecka...

Sen fanns svarta inte i lager så det fick bli röda, matchar ju iaf gummiringen på gaffeln 😊

7100CD3C-1765-4471-9D3F-74FBFC4584C6.jpeg

fredrikw

Aktiv medlem
Köpte ett par efter att ha läst den här tråden, men kunde ganska snabbt konstatera att det inte var något för mig. Jag tänkte att de skulle ge stöd för min ”vilposition”, men de är nog snarare till för att ge ett nytt stabilt grepp.

Men om någon är nyfiken och vill testa ligger de till försäljning på K&S.

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer