tokaggressiv MTB-cyklist

tokaggressiv MTB-cyklist
Tveksamt att det var en "cyklist" iom att det var i motionsspåret. MTB spåret ligger mindre än ett stenkast bort.
Men visst, för gemene man är väl alla på någon annan jonne än en damtralla "cyklister".

tokaggressiv MTB-cyklist
Det stod iallafall inte "cyklist" i rubriken. Tror inte folk i allmänhet, som är i sina sinnes fulla bruk, tänker att "ja såna är dom cyklisterna". Utan förstår att det handlar om rötägg, eller psykiskt sjuk på cykel.

Jag tar gärna åt mig ifall fotgängare tycker att man kör för fort, för nära, skräms, sliter på stig eller liknande. Men inte direkt att jag ska tänka på det nästa tur, att inte misshandla någon.

tokaggressiv MTB-cyklist
Kung_Gustaf sa:
Lejon sa:
Såna nyheter tycker jag inte man ska dra några dom helst slutsatser av.

Det finns väl ingen nyhet som kan leda till någon form av slutsats? Jag har noll förtroende för tidningar.

Då är du och jag överens. Däremot troligen inte alla andra.
Kan tänka mig att följande slutsatser dragits någonstans, mer eller mindre medvetet, av ovan nämnda nyhet: "cyklister är dumma i huvet", "gubbar är dumma i huvet"....

tokaggressiv MTB-cyklist
Lejon sa:
Kan tänka mig att följande slutsatser dragits någonstans, mer eller mindre medvetet, av ovan nämnda nyhet: "cyklister är dumma i huvet", "gubbar är dumma i huvet"....

Fast de som drar de slutsatserna är nog inte så skarpa heller så där har ni nog inget att hämta i debatten ändå.

tokaggressiv MTB-cyklist
Lejon sa:
Kung_Gustaf sa:
Lejon sa:
Såna nyheter tycker jag inte man ska dra några dom helst slutsatser av.

Det finns väl ingen nyhet som kan leda till någon form av slutsats? Jag har noll förtroende för tidningar.

Då är du och jag överens. Däremot troligen inte alla andra.

Folk är i allmänhet dumma i huvudet så den typen av slutsatser kan man alltid dra. ;-)

tokaggressiv MTB-cyklist
Man kan ju tänka sig att eftersom cyklisten "brukar cykla där" så kanske denne brukar regga sina rundor på strava?

Vem vet, man kanske till och med hittar någon "Morning ride" från den 30:e juli med i topplistorna på något segment där i närheten...

Tillbaka
Topp