Tommy Godwins rekord ...

• Trådstartare Trådstartare s-o
  • Start datum Start datum
Tommy Godwins rekord ...
JLarsson skrev:
-------------------------------------------------------
> Nä, incidenten hände idag. Efter 26 miles.

Då sov han inget alls i natt då ?

Tommy Godwins rekord ...
Slarvigt läst av mig, trodde han hade startat sent och bara hunnit 26 miles. Uppenbarligen sover/har han sovit hos någon. Undrar om incidenten berodde på sömnbrist?

Tommy Godwins rekord ...
"I am extremely sad to announce that at approx 8.10am this morning Steve was ridden into by a moped not paying attention to what they were doing. Steve tried to carry but stopped in Wellington. He has then been collected by one of the team and taken to hospital. He has incurred 2 broken bones in his ankle and is currently in plaster. It is looking highly likely that he will require an operation to add a plate and screws.
That is all the information available at the moment."

Tommy Godwins rekord ...
Jäkligt trist! :(

Men det var väl det många befarade? Med så mycket tid på vägarna måste den ackumulerade risken vara stor för en sån här händelse.

Tommy Godwins rekord ...
Såg det på Twitter, blir uppriktigt ledsen för stackarn! Vilken kille ändå: "Steve tried to carry on...He has incurred 2 broken bones in his ankle"

Mopedister alltså!

Tommy Godwins rekord ...
Finna det någon force majeure-klausul som säger att rekordförsöket kan "frysas" under rehabiliteringstiden om en deltagare råkar ut för något dylikt? Sannolikt inte, men kanske borde det finnas?

Tommy Godwins rekord ...
Det enda som är bra just nu är att Steve visat sig vara totalt stenhård. Den enda jag kan tänka mig som skulle kunna avbryta, ta op och rehab. Stå på startlinjen 1/1 2016 och se första kvartalet 2015 som en bra generalrepetition och uppvärmning. Jag tycker att det är mest viktigt att han inte hetsas till att fortsätta så att han går sönder för gott. Det är det inte värt.
En annan fördel är ju att han startar långt efter Kurtan och har ett läge där han kan planera så han tar rekordet och får behålla det.

Vi tror på dig Steve!

Oscars löfte är förstås på livstid om nu någon undrar.

Edit: Flera stycken besvärliga DÖDS-versaler bortplockade.

Senast ändrad:
Tommy Godwins rekord ...
Så jävla trist! Men, något inom mig frågar sig om det verkligen är över nu! Att forsätta cykla dessa sträckor med bruten ankel verkar omöjligt, men något inom mig viskar att det ju är Teethgrinder vi pratar om...

Tommy Godwins rekord ...
En hjältedåd avslutas av en mopedist. Så ledsamt. Har verkligen njutit av att följa denna tråden, och sett fram emot att kunna följa detta till sitt planerade slut. Detta.... ja suck :(

Tommy Godwins rekord ...
Äh, på med gips och sen köra handcykel tills foten fungerar igen?
Fixar han 10-15 mil/dag borde väl nuvarande rekord gå att klara av?

Riktigt riktigt tråkigt hur som helst. Hoppades massa på Steve att han skulle fixa det. Han känns som killen Chuck Norris bugar inför.

Tommy Godwins rekord ...
Kanske inte behöver vara helt kört?
Steve måste för att slå rekordet snitta ca 34 mil/dygn resten av året. Varje veckas avbrott betyder att han måste cykla ungefär 9 km extra per dag. Två veckors avbrott = 1,8 mil extra. Kanske möjligt? Om han nu kan komma igång så snabbt.

Tommy Godwins rekord ...
geologen skrev:
> Jäkligt trist! :(
>
> Men det var väl det många befarade? Med så
> mycket tid på vägarna måste den ackumulerade
> risken vara stor för en sån här händelse.

Jo, antingen det eller en vanlig sjukdom som influensa, det brukar man ju få ibland. Äh han hade väl ändå kört 34 mil/dag med 40 grader feber.
Trist olycka! Men det kunde varit värre. Makalös prestation så långt, vilken gigantisk kamp
synd att det tar slut här.

Tommy Godwins rekord ...
Eveningstar skrev:
> Äh, på med gips och sen köra handcykel tills
> foten fungerar igen?
> Fixar han 10-15 mil/dag borde väl nuvarande
> rekord gå att klara av?
>
> Riktigt riktigt tråkigt hur som helst. Hoppades
> massa på Steve att han skulle fixa det. Han
> känns som killen Chuck Norris bugar inför.

Gillar Chuck Norris referensen men tror faktiskt att Steve lättare skulle klara 15 mil genom att bara trampa med en fot än driva med armarna. En fot och förhöjd puls, typ 102 bpm.

Tommy Godwins rekord ...
Precis in med lite spik och skruva fast en kloss i gipset sen påt igen i övermorgo. Och om några veckor har foten läkt igen.
Annars om det tar slut nu, är det lite tur i oturen att det inte sker i november....

Tommy Godwins rekord ...
Nånting säger mig att det inte är helt över än

Teamchef Hoppo låter en strimma av hopp skina över oss i alla fall.

"I will update you all further as and when I get more facts, it is pointless speculating at this juncture. I have spoken to Steve and he is in fine spirits, between the 2 of us we will decide on a way forward!"

Tommy Godwins rekord ...
JLarsson skrev:
> Nånting säger mig att det inte är helt över
> än
>
> Teamchef Hoppo låter en strimma av hopp skina
> över oss i alla fall.
>
>
> "I will update you all further as and when I get
> more facts, it is pointless speculating at this
> juncture. I have spoken to Steve and he is in fine
> spirits, between the 2 of us we will decide on a
> way forward!"

Spännande nyheter. Men cyklar han 30-40 mil om dan med bruten fot är han mer vi nånsin kunnat föreställa oss. Gränserna för vad vi tror har dessutom flyttats flera gånger redan.

Tommy Godwins rekord ...
hm skrev:
> Precis in med lite spik och skruva fast en kloss i
> gipset sen påt igen i övermorgo. Och om några
> veckor har foten läkt igen.
> Annars om det tar slut nu, är det lite tur i
> oturen att det inte sker i november....

Skulle det inte kunna finnas någon protesliknande grej som han sätter fast under knäet och cyklar med utan att belasta foten?

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp