Tommy Godwins rekord ...

• Trådstartare Trådstartare s-o
  • Start datum Start datum
Tommy Godwins rekord ...
Tarzan hade dag 116 ett snitt på 321km/dag det är förlite! Han kanske räknar med att
gå ifrån På RAAM men efter målgång då??. Och då kör han utan snö i 20+ varje dag + åker
bil uppför med avstängd GPS Sen på toppen påt igen utför !!!!! .SLÅR HAN REKORDET BLIR
JA BESVIKEN !

Tommy Godwins rekord ...
Spacekitty skrev:
-------------------------------------------------------
> Miles ser väldigt sliten ut på sina bilder, han
> kommer inte fixa detta med sin idiotklinga.

Men han har ju "NÖD"---"AKUT" klingan på 53 kugg att ta till om det blir brant :)

Tommy Godwins rekord ...
Alltså, jag har helt och totalt missat det här rekordförsöket, hela tråden, Steve och de andra bifigurerna tills nu när jag sträckläst allt och bläddrat fram och tillbaks mellan de olika kombattanternas facebook- och stravasidor. Vilken dramatik! Men redan på sidan 3 tror jag det var blev jag enormt sugen på lastbilschaffismat, och var tvungen att laga till en rejäl portion bacon och äggröra med mycket västerbottensost som hommage till Steve. Hade tyvärr inga vita bönor hemma. Två pilsner till det. Kanske känner en viss inspiration till att cykla också.

Men vad var det där med att alkohol var förbjudet? Kurtan dricker ju öl och har fått klarlagt att det är fullt tillåtet? Steve måste väl gilla öl?

Tommy Godwins rekord ...
Naugas skrev:
> Men vad var det där med att alkohol var
> förbjudet? Kurtan dricker ju öl och har fått
> klarlagt att det är fullt tillåtet? Steve måste
> väl gilla öl?

Regelverket är egentligen anpassat för sprinttävlingar typ raam där det är logiskt med ett totalt alkoholförbud, nu förtydligades det efterhand att det är tillåtet med alkohol i samband med dygnsvilan.

Tommy Godwins rekord ...
janolle skrev:
> ..
> + åker
> bil uppför med avstängd GPS Sen på toppen påt
> igen utför !!!!!

Har du några exempel på det? Har inte fingranskat hans loggar, men inte sett nåt som ser ut som det.

Tommy Godwins rekord ...
Nej, jag har inte heller sett eller hört något som tyder på det, det är några som sagt sådana saker i syfte att förringa vad han gör helt enkelt, och så upprepas det. Jag har dock aldrig sett någon förklaring från Kurtans sida till varför han flänger runt så mycket. Jag har tolkat det så att han verkade vilja variera cyklingen mest. Men nog kan det vara för att försöka utnyttja vinden också, eller bara undvika hård vind. Fattar inte riktigt hur det skulle gå till i praktiken bara, nog är det ganska jämn vind över det flacka Florida, så det kan inte spela någon roll varifrån han startar, och han har inte kört långa svep för att följa vinden utan för det mesta återvänt till utgångspunkten om jag läst rätt.

Vill också lyfta fram att han här i början av tråden som sa att han skulle gå på händerna naken genom Sverige på vintern om Steve lyckades, direkt, bara tio inlägg efteråt då han läst en intervju med honom skrev "Den här killen är hård på riktigt. Bäst jag börjar planera min promenad..." :)

Såg på det Engelska forumet att Steve är ute på längre turer på allmänna vägar från och med idag - http://www.strava.com/activities/300566190

Senast ändrad:
Tommy Godwins rekord ...
toshiba skrev:
> janolle skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > ..
> > + åker
> > bil uppför med avstängd GPS Sen på toppen
> påt
> > igen utför !!!!!
>
> Har du några exempel på det? Har inte
> fingranskat hans loggar, men inte sett nåt som
> ser ut som det.

Läs Naugas innlägg över där står svaret. Men JAG har inga bevis! Och vem som vann Tour de France
2014 vet vi tidigast Juli 2022.

Tommy Godwins rekord ...
Naugas skrev:
> Jag har dock aldrig
> sett någon förklaring från Kurtans sida till
> varför han flänger runt så mycket. Jag har
> tolkat det så att han verkade vilja variera
> cyklingen mest. Men nog kan det vara för att
> försöka utnyttja vinden också, eller bara
> undvika hård vind.

Tommy Godwins rekord ...
janolle skrev:
> Det tar sig för Steve,Back on track 629km på
> 2dygn.

Verkligen imponerande! 414km av dem var en brevet som han slutförde på omkring 25h

Tommy Godwins rekord ...
garfunkah skrev:
> Apropå imponerande, så ska väl gänget som
> körde samma 414k med Elliptigo på strax under 24
> timmar också ha en eloge :)

Applåder till ALLA som BRM-kör 400km.
Steve verkar fortfarande inte givit upp planen om PBP.

Tommy Godwins rekord ...
garfunkel (fd garfunkah) skrev:
> Läste precis på FB att Steve avklarat en 600k
> audax under helgen på en av sina gamla hederliga
> Raleighs.

Gött att höra! Dags för Oscar att åter börja svettas!

Tommy Godwins rekord ...
garfunkel (fd garfunkah) skrev:
> Läste precis på FB att Steve avklarat en 600k
> audax under helgen på en av sina gamla hederliga
> Raleighs.

Verkligen kul att höra :-)

Kollade FB, och kryckstället på Raleigh:en var ju inte att leka med :-)

Bilagor

• 11.jpg
    11.jpg
    121.9 KB · Besök: 27
Tommy Godwins rekord ...
Kör han fortfarande för rekordet? Tycker det ser hopplöst ut. Han har snittat 23,7mil/dygn hittills, och måste sitta 38,7 mil/dygn resterande del av året om han ska slå rekordet. Är det inte lika bra att börja om nu så fort han kommit upp i fula distanser igen?

Tommy Godwins rekord ...
Supertramp skrev:
> Kör han fortfarande för rekordet? Tycker det
> ser hopplöst ut. Han har snittat 23,7mil/dygn
> hittills, och måste sitta 38,7 mil/dygn
> resterande del av året om han ska slå rekordet.
> Är det inte lika bra att börja om nu så fort
> han kommit upp i fula distanser igen?

Han fick ju köra två st samtidigt, så han skulle väl starta en ny så fort han kommit upp i distanser igen. Vet inte om de skulle använda den första för 500-dagars rekordet?

Tommy Godwins rekord ...
oyttDay139.png

Blått Kurtan, orange Steve, lila Miles med 80-kuggaren, och grått rekordhållaren Tommy.

Från https://yacf.co.uk/forum/index.php?topic=87407.500

Har någon här sett en artikel eller intervju där de frågar Miles varför han har sådan sjuk utväxling? Har han något muskelsjukdom eller är han så dum i huvudet att han tror sig veta bättre än dels hundra års erfarenhet, dels sunt förnuft?

Tommy Godwins rekord ...
Steve i dag:

"More miles on the @Garmin this w/e in less time with less effort than last w/e.
Should be up to speed in a few weeks.
The fun has barely begun"

Senast ändrad:
Tommy Godwins rekord ...
Har tappat bort mig lite efter Steves Skada. Satsar han på rekordet till nyår än? Eller ska han utöka sin tjänstledighet till nästa år och börja om nu när han repat sig såpass att han ska köra som den kamel han är?

Tommy Godwins rekord ...
SuperApe skrev:
> Har tappat bort mig lite efter Steves Skada.
> Satsar han på rekordet till nyår än? Eller ska
> han utöka sin tjänstledighet till nästa år och
> börja om nu när han repat sig såpass att han
> ska köra som den kamel han är?

Tanken verkar vara att starta ett nytt år när han har kommit igång fullt ut igen, vilket verkar planeras runt början av juli/augusti. Han kommer att låta det här året fortsätta, antagligen för att kanske använda det för 500 dagars rekordet eller liknande.

Tommy Godwins rekord ...
Luke skrev:
> Bumpelibump...
>
> Hur går det för kämparna?? Nån som har koll??

Jo Stewe är tillbaka och körde 405km i går.

Tommy Godwins rekord ...
Det har varit massiva översvämningar där Tarzan är vilket starkt begränsar hans rörelseutrymme så han cyklar nu väldigt många korta loopar vilket gör att hans motivation verkar vara låg just nu.

Tommy Godwins rekord ...
Enligt mina beräkningar (baserat på Strava) så har Tarzan den 2 juni (igår) cyklat 4,750 mil på 144 dagar, vilket ger ett dygnssnitt på 33,0 mil. För att slå rekordet måste han snitta 33,1 mil per dygn. Han ligger alltså nästan precis på det snitt som krävs (totalt 16 mil efter schema med konstant dygns-snitt).

Rullsnitt = 30,2 km/t och han har cyklat i genomsnitt 10h:56min per dygn.

Ser stabilt ut skulle jag vilja säga, i alla fall om man bara tittar på statistiken. Nån som följer hans FaceBook-sida och kan sammanfatta och berätta om det hänt något speciellt senaste tiden?

EDIT: förutom översvämningarna då (missade sista inlägget)

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp