Tommy Godwins rekord ...

• Trådstartare Trådstartare s-o
  • Start datum Start datum
Tommy Godwins rekord ...
Jag har tidigare läst att Guiness inte godkänner record där "sleep deprevations" kan vara ett problem. Lite förvånad blir jag då att de godkännt vecko och månadsrekord. Är det verkligen godkännda record? Det vore dock enklare att klara ett årsrekord utan den problematiken.

MVH
magnus

Tommy Godwins rekord ...
Rekorden på en vecka (2825 km) och en månad (9750 km) känns mest som en effekt av att intresset för att försöka slå dom varit begränsat. RAAM-cyklister har t.ex. cyklat betydligt mer än den där sträckan på en vecka och Tarzan har ju ett högre snitt per månad än vad doktorns månadsrekord är på.

Tommy Godwins rekord ...
GoranS skrev:
-------------------------------------------------------
> Rekorden på en vecka (2825 km) och en månad
> (9750 km) känns mest som en effekt av att
> intresset för att försöka slå dom varit
> begränsat. RAAM-cyklister har t.ex. cyklat
> betydligt mer än den där sträckan på en vecka
> och Tarzan har ju ett högre snitt per månad än
> vad doktorns månadsrekord är på.

Tack. Det var det som var min hypotes. Christoph Strasser skulle ju kunna skicka ett mail till Guinness...

Tommy Godwins rekord ...
Bruce anför att anlednignen till att inte använda en spot tracker är för hans personliga säkerhet. Han vill inte att vem som helst ska kunna se exakt var han är vid varje givet tillfälle.

Lessen, men jag tycker han är en jävla sopa.

"Please also bear in mind that all of this is going on WHILE I am trying to ride 340km a day, with no support. 11-13hrs in the saddle leaves little time for admin or discussion."

Steve ägnade ett år åt att förbereda varje detalj minutiöst så att han inte skulle behöva ägna tid åt regeltolkningar och dravel.

Tommy Godwins rekord ...
Raggamuffin skrev:
> http://www.guinnessworldrecords.com/world-records/
> 118987-farthest-distance-cycled-in-one-month
> Jag kan inte hitta något annat som skulle vara
> officiellt.

Det är ju ännu sämre och får mig än mer att ifrågasätta mognadsgraden i det rekordet. Jag menar, om jag skapar ett regelverk kring cykelrekord och sätter upp reglerna s.a. det går ut på att cykla en specifik runda så fort som möjligt och inte gör något väsen av det kommer förmodligen ingen att försöka slå rekordet och jag kommer att vara rekordinnehavare på en medioker tid. För att rekord ska vara någorlunda prestigefyllt ska det vara ett bra rekord, d.v.s. ett rekord som bara en mindre grupp människor även med mycket goda förberedelser har kapacitet att slå.

Tommy Godwins rekord ...
JLarsson skrev:

> Lessen, men jag tycker han är en jävla sopa.
>
> "Please also bear in mind that all of this is
> going on WHILE I am trying to ride 340km a day,
> with no support. 11-13hrs in the saddle leaves
> little time for admin or discussion."

Svårt att vara oenig. Han har uppenbarligen rikligt med tid att hålla koll på hur många likes han har på Strava.

Tommy Godwins rekord ...
Raggamuffin skrev:
> http://www.guinnessworldrecords.com/world-records/
> 118987-farthest-distance-cycled-in-one-month
> Jag kan inte hitta något annat som skulle vara
> officiellt.

Hmm, är det bara snack? Även road.cc refererar till två rekord (vecka och månad) men hittar inget alls om Bruce Berkeley på Guinness. Söker man på "Davison" får man ju upp hennes rekord så sökmotorn verkar fungera. Han kanske skrev fel och registrerade det som "Fartest distance cycled in one month"

Men det är onekligen lite mysko. Sen är väl inte rekord hos Guinness så jättekreddigt? Fint sällskap:

"
Related Records:
Longest distance riding backwards (free wheel)
Longest handstand on a bicycle
Longest distance on a bicycle while juggling 3 balls
Longest bicycle manual
Longest fuel range (Standard)
Farthest distance firewalking
"

Tommy Godwins rekord ...
Medhåll.
Men Guinness är väl en rätt välkänd validator, inte alls insatt i deras krav / kontroll menar bara att det är väldigt välkända.
Om man inte har Guinness eller UMCA vilka är kvar?
Uci får helt enkelt ta det på sig.

Tommy Godwins rekord ...
Rekordet att förflytta sig på cykel,under ett år räknat i timmar måste ju Steve ha..?
Om Tarzan körde 122430 km med snittfart på 30 blir 4081 Timmar. Steve 102500km 25km/h
4100 Timmar..

Tommy Godwins rekord ...
janolle skrev:
> Rekordet att förflytta sig på cykel,under ett
> år räknat i timmar måste ju Steve ha..?
> Om Tarzan körde 122430 km med snittfart på 30
> blir 4081 Timmar. Steve 102500km 25km/h
> 4100 Timmar..

Känns dock som ett mindre intressant rekord. Målet med cykling är ju trots allt att förflytta sig snarare än att sitta på en sadel.

Tommy Godwins rekord ...
Vilken patetisk människa. Gnälla över att han blivit diskad efter så många chanser och dagar ett fixa en sketen inbetalning och skaffa en Spot-tracker. Tycker att UMCA har varit otroligt tålmodiga och generösa.

Tommy Godwins rekord ...
JLarsson skrev:
> "Vem har cyklat längst så sakta som
> möjligt"-rekordet.

Hm, känns inte helt väldefinierat vad det rekordet är. Hur rankas dessa åkare inbördes?

a) Åkare A cyklar 199 mil med 0,1 km/h i snitt
b) Åkare B cyklar 200 mil med 30 km/h i snitt
c) Åkare C cyklar 2000 mil med 0,9 km/h i snitt
d) Åkare D cyklar 20000 mil med 15 km/h i snitt

Tommy Godwins rekord ...
"Longest distance on bicycle with elbows in strange angel" - Froom
"Quickest to find bicycle while on drugs" - LA

Men jag börjar bli nyfiken på riktigt på Berkeleys Guinness rekord.

Tommy Godwins rekord ...
JLarsson skrev:
> "This is starting to sound like the Judean
> People's Front."

Livet e python.

Tommy Godwins rekord ...
JLarsson skrev:
> Raggamuffin skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Intressant post av Searvogel på Bruce fb.
>
>
> +1

Klipp och klistra, danke!

Tommy Godwins rekord ...
Konkret skrev:

> Klipp och klistra, danke!

Kurt Searvogel Keep going with your attempt! I'm sorry that you couldn't work it out with UMCA as I was the person that asked you to do this and you tried. Thank you. As stated in the UMCA announcement the phone app was a problem since it doesn't provide a history to compare against your garmin which is used to verify your route. Your explanation of fear for safety or property is not really valid, both Steven Abraham and I did it without a problem. People will watch out for you if you let them. BTW how are you able to keep up with all of Guiness's reporting requirements, or were you able to get them to modify them for the month record. Also you should see if you can concurrently do a new month record because you will be averaging 1000K more each month than your current record, no reason not to put the miles to work twice. I do fear that if you felt these costs were high and didn't have time to handle these tasks or have someone to help you do these things that you neither have the funds nor support necessary to complete this challenge. I believe there are enough people out there who would support you and help you raise funds. At some point you need to let go of your pride and let people help you. It may have been the hardest part of HAMR for me.

Tommy Godwins rekord ...
Kurt vill uppenbarligen att fler kör enligt UMCA för då blir det mer kraft i UMCA som "godkännande instans". Det blir spännande att se hur detta utvecklar sig. Om man river av alla rekord enligt alla regler så skulle man kunna utnämna sig som Undisputed Champion som i boxningsvärlden.

Tommy Godwins rekord ...
Tycker så synd om Steve. Han satsade så enormt hårt på det här, så tråkigt med ett sånt här avslut då han inser att det bästa helt enkelt är att bara ge upp. (Men det var såklart det enda rätta beslutet)

Tommy Godwins rekord ...
Grymt trist att Steve ger sig. Men han har levererat fantastiska prestationer av olika typ. Jag tror att han hade klarat det om han inte blivit påkörd och tappat hela planen. Hstten av och en stor applåd för 2015 års mest makalösa prestation och äventyr. Den i särklass mest randoinspirerade cyklisten av utmanarna. Bara vädret i sig är ett frivilligt val med respekt. Hoppas på ett nytt försök framöver. Hursomhelst är han redan inskriven i min bok.

Tommy Godwins rekord ...
Hasse#7 skrev:
> Grymt trist att Steve ger sig. Men han har
> levererat fantastiska prestationer av olika typ.
> Jag tror att han hade klarat det om han inte
> blivit påkörd och tappat hela planen. Hstten av
> och en stor applåd för 2015 års mest makalösa
> prestation och äventyr. Den i särklass mest
> randoinspirerade cyklisten av utmanarna. Bara
> vädret i sig är ett frivilligt val med respekt.
> Hoppas på ett nytt försök framöver.
> Hursomhelst är han redan inskriven i min bok.

+1

Inget gnäll från Steve, ens när han blev påkörd!

Tommy Godwins rekord ...
Konkret skrev:
> Satans jävla skit. Hur många dagar körde han
> egentligen allt sammans?

Om man räknar in stillaliggandet i sjuksäng så blev det ett år.
Dock ett år med bruten ankel och ett år med mag och närings -problem.

Tillbaka
Topp