Tommy Godwins rekord ...

• Trådstartare Trådstartare s-o
  • Start datum Start datum
Tommy Godwins rekord ...
me.I.am sa:
Känns mer som en moralisk skillnad än en teknisk att ligga bakom en MC eller bakom några andra cyklister.
NLC sa:
Det håller jag inte med om. I det ena fallet är det fortfarande muskeldrivet med de begränsningar det ger, i det andra går det ju bra att surfa med i 50 blås bakom en påpälsad förare som sitter med ett kvastskaft i ryggen tills soppan är slut.
+1

Var slutar det annars?
152%20in%20tow.JPG

Men det har ju redan använts.

/Håkan

Tommy Godwins rekord ...
Amanda verkar vara inne i en bra period nu. Har legat mellan 376 och 386 km/dag varje dag sedan annandag jul. Snittet är uppe på 369,1 km/dag sedan starten. Hon behöver göra 272,9 km/dag under resterande 128 dagar för att slå Tarzans rekord. Skulle hon hålla snittet hon hållit hittills resten av tiden också kommer hon att slå rekordet med 12317 km. Skulle hon lyckas hålla det snitt hon hållit sedan juldagen resten av tiden skulle rekordet slås med 14183 km och landa på 136589 km, d.v.s. 374,2 km/dag.

Tommy Godwins rekord ...
Allt verkar gå så lätt för Amanda. Eller så väljer hon att inte skriva om de eventuella problem och motgångar som hon har (men som i så fall inte påverkar distansen hon cyklar varje dag). Markservicen måste i alla fall hålla toppklass skulle jag tro.

Tommy Godwins rekord ...
Jag tycker det verkar som att hon väljer att försöka fokusera på det positiva. Det stod någonstans att hon haft fyra krascher, men jag tror inte jag sett något om dessa i hennes twittrande (kan dock ha missat det då jag bara läst det sporadiskt). Har fått intrycket att hennes föräldrar är minst sagt behjälpliga vad det gäller att ta hand om praktikaliteter utanför cyklingen.

Tommy Godwins rekord ...
Amanda passerade igår 9000 mil och har nu totalt tillryggalagt 90095 km.

Efter ett par lite svagare dagar den 7:e och 8:e med "bara" 223 resp. 222 miles har de senaste 5 dagarna bjudit på längder mellan 231 och 240 miles/dag, d.v.s. över snittet som efter dag 244 är uppe på 229,5 miles/dag (=369,2 km/dag). I och med det krävs strax över 267 km/dag under återstående 121 dagar för att slå Tarzans notering.

Om nuvarande snitt hålls kommer Amanda att nå 10000 mil den 9:e februari.

Tommy Godwins rekord ...
Räknar jag rätt så ligger hon typ 10% över Tarzans sammanlagda snitt, och skulle om det håller sig ta rekordet med över en månad till godo? Mamma mia!

Tommy Godwins rekord ...
Amandas trippmätare för året står på 870 mil. Totalen för hela försöket är uppe på 58343 miles (9387 mil) vilket gör att snittet ligger på 229,70 miles/dag (369,6 km/dag). Snittet var uppe på 229,77 miles/dag efter lördagen men ett par dagar med 223 resp. 218 miles har sänkt det en aning. Fortsätter hon med 235-240+ miles/dag, vilket varit fallet de flesta dagar i år, så skulle man kunna tänka sig att snittet kommer upp i 230 miles/dag om ett par veckor.

Under de sista 111 dagarna krävs för att slå Tarzans rekord precis över 257 km/dag. I nuvarande takt skulle rekordet landa på 13490 mil och Tarzans notering skulle passeras i början av den 332:a dagen (12:e april).

Tommy Godwins rekord ...
Frågan är om 10000 mil nås idag eller imorgon. Efter gårdagen hade Amanda nått 99625 km. Behövs alltså en dagsetapp på >=375 km (=233 miles) för att nå dit idag. De senaste dagarna har dagsransonen legat på 247, 240, 235, 250, 250, 236, 237, ... miles så det borde finnas förutsättningar för att nå 10000 mil idag.

Snittet är efter dag 269 uppe i 230,18 miles/dag (=370,4 km/dag). För att slå Tarzan krävs nu ett snitt på drygt 237,3 km/dag under återstående 96 dagar och totallängden med aktuellt snitt skulle bli 84013 miles, d.v.s. 7938 miles (=1277 mil) mer än Tarzan.

Tommy Godwins rekord ...
Tommy Godwins rekord ...
JA NU GER NI FAN I ATT KOMMENTERA TRÅDAR INNAN NI GJORT ER RESAEARCH!!!

(Förlåt att jag skriker men jag blir så jävla trött på alla som tror att man bara kan kommentera hur som helst utan att läsa in sig i ämnet. Lite nivå kan vi väl försöka ha på det här forumet...)

Senast ändrad:
Tommy Godwins rekord ...
Supertramp sa:
JA NU GER NI FAN I ATT KOMMENTERA TRÅDAR INNAN NI GJORT ET RESAEARCH!!!

(Förlåt att jag skriker men jag blir så jävla trött på alla som tror att man bara kan kommentera hur som helst utan att läsa in sig i ämnet. Lite nivå kan vi väl försöka ha på det här forumet...)

Lite som ditt inhopp i geologentråden alltså :)

Tommy Godwins rekord ...
Kan kanske hålla med dig där men för att känna mig påläst i ämnet kände jag att det förutom gedigen kunskap om svenska arbetsmarnaden samt kläd- och modebranschen skulke krävas flera hundra universitetspoäng i psykoligi och beteendevetenskap. Övermäktig uppgift liksom. Men det var ju en OT-tråd och då tycker jag man kan sänka ribban lite.

Senast ändrad:
Tommy Godwins rekord ...
Minimikravet tycker jag bär vara att alla inlägg ska ha en referenslista med minst sex artiklar i peer-reviewade tidskrifter av god internationelll kvalitet. Kan möjligen sänkas till fyra om minst hälften av författarna har Nobelpris eller Fieldsmedaljer.

Tommy Godwins rekord ...
Amanda passerade i går 10000 mil med 4 km marginal. nuvarande snitt innebär alltså ganska precis 27 dagar per 1000 mil, så vi borde kunna se fram emot en passering av 11000 mil den 7:e eller 8:e mars.

Tommy Godwins rekord ...
GoranS sa:
Minimikravet tycker jag bär vara att alla inlägg ska ha en referenslista med minst sex artiklar i peer-reviewade tidskrifter av god internationelll kvalitet. Kan möjligen sänkas till fyra om minst hälften av författarna har Nobelpris eller Fieldsmedaljer.

+1

Tommy Godwins rekord ...
Min hjärna är gammal och trött, och hade jag gjort lite research i tråden så kanske det redan framgått. Hur många km kommer hon att slå rekordet med om hon fortsätter med samma dygnssnitt som säg sista 30 dagarna?

Tommy Godwins rekord ...
Senaste 30 dagarna vet jag inte, men enligt mitt inlägg från 21.59 igår skulle det med nuvarande totalsnitt landa på en förbättring med 1277 mil. Då jag kraftigt misstänker att totalsnittet är lägre än snittet de senaste 30 dagarna skulle det alltså då snarare bli en än större "putsning".

Tommy Godwins rekord ...
Hon har ju med råge passerat jordens omkrets i sträcka, ett par gånger om. Nästa utmaning skulle väl kunna vara att cykla solens ekvatoriella omkrets under hela sitt liv. Futtiga 436 700 mil! :)

Tommy Godwins rekord ...
geologen sa:
GoranS sa:
Med nuvarande snitt skulle det ta bara obetydligt över 1Gs.

Borde hon ju klara då. Hon är väl inte så gammal? :)

Undrar vad hennes föräldrar skulle säga om hon i slutet av rekordförsöket (som de ju vad jag fattar backat upp henne rätt ordentligt under) skulle säga "Jo, jag funderar på att fortsätta i drygt 31 år till så att jag kommer upp i en solomkrets. Det är OK om jag bor kvar hemma tills jag är klar, va? Och ni kan väl fortsätta att fixa allting så att jag kan koncentrera mig på att cykla? För ni älskar väl mig?"

Tommy Godwins rekord ...
Hur var det med hennes bakgrund, hon hade råkat ut för en del otäckheter va? En gediget ogrundad tes: den del av hjärnan som står för uttråkning är väck.

Tommy Godwins rekord ...
åberg sa:
Hur var det med hennes bakgrund, hon hade råkat ut för en del otäckheter va? En gediget ogrundad tes: den del av hjärnan som står för uttråkning är väck.
En otränad person kommer in i det stadiet eft ca 7-10 mil, då kopplas hjärnan om för att prioitera
överlevnad.Ju mer tränad man är ju längre tid tar det. Ja skulle gärna va i det tillståndet alltid.

Tommy Godwins rekord ...
Enda chansen för Steve att ta rekordet är väl att hyra velodromen i Manchester o 20 elithappyiter o köra vetternkette 11 h om dan i ett år.
Behöver nog en liggcykel o extra pannben också.

Tommy Godwins rekord ...
GoranS sa:
geologen sa:
GoranS sa:

Undrar vad hennes föräldrar skulle säga om hon i slutet av rekordförsöket (som de ju vad jag fattar backat upp henne rätt ordentligt under) skulle säga "Jo, jag funderar på att fortsätta i drygt 31 år till så att jag kommer upp i en solomkrets. Det är OK om jag bor kvar hemma tills jag är klar, va? Och ni kan väl fortsätta att fixa allting så att jag kan koncentrera mig på att cykla? För ni älskar väl mig?"

Jag skulle nog kunna acceptera att ha en unge hemmaboende 31 år till om de lovade att cykla 40 mil om dagen 7 dagar i veckan.

Tommy Godwins rekord ...
Hasse#7 sa:
GoranS sa:
geologen sa:
GoranS sa:

Jag skulle nog kunna acceptera att ha en unge hemmaboende 31 år till om de lovade att cykla 40 mil om dagen 7 dagar i veckan.

Årets curlingförälder? ;-)

Tommy Godwins rekord ...
GoranS sa:
Hasse#7 sa:
GoranS sa:
geologen sa:
GoranS sa:

Årets curlingförälder? ;-)

Kanske århundradets?

Tommy Godwins rekord ...
Snittet fortsätter upp för Amanda och är efter dag 277 uppe på 230,37 miles/dag = 370,67 km/dag. Prognosen på hur mkt Tarzans rekord kommer att slås med, givet att snittet hålls under resterande 88 dagar, har sedan den senaste angivelsen i tråden ökat med tio mil till 1287 mil.

Den senaste veckan har hon klämt in tre dagar med över 12 timmar i sadeln. Senaste sådana dagen dessförinnan var i början av september. Frågan är om det är slutspurten som inletts!?

Vidare ser februari ut att kunna bli bästa månaden snittmässigt hittills. Just nu ligger februarisnittet på 239,4 miles/dag, d.v.s. 385,2 km/dag. Den hittills bästa månaden var januari med 378,0 km/dag.

Slutligen kan man notera att hon hittills haft totalt sju dagar med mindre än 10 timmars cykeltid och att den senaste sådana dagen var juldagen.

Tommy Godwins rekord ...
Undrar vad/hur mycket hon äter.
Skulle faktiskt vara intressant att veta hur en typisk dag ser ut med allt energiintag inklusive dryck. Och även övrigt, slappa framför TV:n för att varva ner? Trolla på Happy? etc.

Tommy Godwins rekord ...
Jo förmodligen, men kan tänka mig att det är ganska viktigt med en "effektiv" nertrappning. Även om man kanske somnar snabbt av ansträngningen så är det inte säkert att sömnkvalitén blir så bra. Tror nog att rutinerna mellan pass och sömn är ganska viktiga. Några nätter med dålig sömn kan ställa till det en del, och svårt att hämta in när schemat redan är tight.

Har ett svagt minne av att Steve hade lite problem med det. Han satt så länge i sadeln, och behövde dessutom tid för nertrappning så det blev inte så mycket över för sömn. Men mycket möjligt att jag minns fel.

Tommy Godwins rekord ...
Med 12 timmar i sadeln och minst 8 timmars sömn (jag gissar på att det är ännu mer) så blir det som sagt inte mycket tid över till annat. Hon har nog ett bra team bakom sig som fixar allt som ska fixas.

Tillbaka
Topp