Liten uppdatering av läget för Steves försök.
Jämförelse mot Amandas ackumulerade totalsträcka vid motsvarande tidpunkt:
Jämförelse mot hypotetisk cyklist som hållit Amandas dagssnitt varje dag:
Histogram över längder på dagsetapperna.
Här blir det lite godtyckligt för Steve då han ofta cyklar över midnatt. Jag har valt att försöka matcha ihop delar som ligger före och efter midnatt till en tur om han kommer hem s.a. han sticker ut på en ny tur den dagen. Om han t.ex. startar kl 09 den 13:e maj, cyklar fram till kl 04 den 14:e maj, sover ett antal timmar och sticker ut igen kl 13 den 14:e maj så gör jag delen mellan 09 den 13:e och 04 den 14:e till en tur och registrerar den på den 13:e maj. UMCA gör inte så utan de hugger vid midnatt. Om det däremot är så att turen pågår till kl 13 den 14:e och Steve sen inte cyklar mer den 14:e så delar jag upp turen i två dagsturer med brytpunkten vid midnatt.
Och en bild över längden på dagsturerna:
Jag tänkte att det kunde vara lite intressant att försöka få ett grepp om hur dagsetappernas längd varierar. Att bara räkna standardavvikelse eller varians blir lite missvisande då Amanda ju t.ex. rampade upp rätt rejält under senare delen av sitt försök så för att få ett mått som funkar även framgent gjorde jag följande:
1) Jag räknade för varje dag från dag 30 till den dag Steve är på i sitt försök ut snittet på hur långt de cyklat de senaste 30 dagarna,
2) För varje dag från dag 30 tog jag sedan absolutskillnaden mellan dessa värden och längden på etappen de körde den dagen
3) Slutligen medelvärdesbildade jag dessa värden
Jag säger inte att det på ngt sätt är ett perfekt mått, men det ger i alla fall en indikation kring hur dagsetappernas längd varierar. Jag får för Steve 18,3 miles, för Amanda 7,0 miles och för Tarzan 18,7 miles.
Man kan f.ö. konstatera att medan Amanda snittade 11h41min i cykeltid per dag har Steve hittills snittat 13h51min.
Allt data finns på
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1WhM7wtpWps8HzAoYY-Ty-rSQQ730QTPcoFjGUCfbnoQ/edit?usp=sharing