[Tomtedownhill i Alebacken 2008-12-14] Nu med bilder!

Flippad_unge skrev:
-------------------------------------------------------
> Bream: när kommer helmetcamfilmen? såg att du
> hade en på hjälmen? ;)

Unfortunately not, the battery was flat and I didn't have another with me :o(

Here's some shots from me, but I haven't put in all of them. However all are of the same quality, i just didn't want to put all on Pinkbike as there is no possibility to remove pics later. I've already done photoshoping on the ones on pinkbike. If anyone wants a high quality pics (2400x1600) or the original pics just write me an email with UR start number. I have the pics of the following start numbers: 100,99,76,87,49,80,47,88,75,50,66.

http://szfetbb.pinkbike.com/album/Autumn-2008/

my email: kipszak@interia.pl

CHEERS!

Senast redigerad av en moderator:
Det var en som fick köra om pga att tiden verkade felaktig 37 sekunder eller något liknande. Antagligen någon som gått förbi målgivaren eller fastnat i sladden så givaren har rubbats ur sitt läge. Annars så fungerade det klockrent :).

Man får tacka för en mycket trevlig tävling!=) Håller på att mumsa på mina pepparkakor!=) tack för julklappen med, kex choklad sitter aldrig fel!=D

stenmark skrev:
> Jag har fått tummen ur och satt ihop lite filmer
> som en kompis tog under dagen. Eftersom Flippad
> Unge redan gjort en bra film så har jag inga
> sånna ambitioner :)
> Detta är en film mest för närmast sörjande och
> de som var med som vill få en glimt av sig själv
> in action.
> http://fullface.happymtb.org/filmer/tomeDH-2008.mk
> v

Trevligt att se film från hela banan.
Föresten, vad heter låten?

Att The Hellacopters spelade hörde jag, men låttiteln?

Troligtvis kommer vi köra, men om det blir med lift är osäkert då den gamla har rivits och ny är på gång. Dessutom håller backen på att göras lite högre. Liften får en ny placering längs till vänster i bild.

090822bygg1.jpg ht=480

Ja blir det av i år är jag sugen helt klart, såg ju trevligt ut i denna filmen som låg här i något inlägg:)

Den har väl igenligen inte blivit så mycket högre än. Lite högre har den blivit då hela backen fått samma höjd som toppstugan (ca 2-3m högre). Förhoppningen var ca 10m högre men jag tror massorna börjar ta slut (tror dom lagt en 400-600 000 kubikmeter hittills).

Banan förra året var riktigt rolig, ni kan ju planera att ha starten lite högre upp nästa gång. Eller att man startar i spåret som gick till vänster och sen kommer in i det högra tävlings-spåret.

Either way, så ska ja vinna i år!

Verkar som det hänt en del sen jag var där senast, läste precis på alebacken.nu att backen fått 9m ökat fallhöjd hittils.

Jag har inte varit där på ett tag så jag har inte riktigt hängt med men hemsidan säger så här:

Alebacken Sk har nu köpt in en lift som skall monteras i Alebacken under hösten.
Om tidplanen håller så blir det premiär runt julafton 2009!
Den nya liften är en sk dubbel släplift som består av en ankarlift och en knapplift som går parallellt i en gemensam liftgata.
Vi kommer kunna erbjuda en liftkapacitet på 1900 pers/timme vilket är mer än dubbelt så mycket jämnfört med tidigare.

Vi ser fram emot en spännande säsong med nya liftar och längre backar med högre fallhöjd än tidigare!

Ett alternativ är att Voltarén-gänget fixar tomte-downhillet, om Ale-backen inte funkar.
Men det är väl 412 som äger konceptet Tomte-downhill egentligen.

Iceman skrev:
> TomteDH får ju inte bara dö ut, speciellt nu
> när det kom åkare från andra sidan landet sist
> gång :)

Vi kommer tillbaka i år med men åker inte hem tomhänta, 1 sek från pallplats i fjol *snyft*

Äsch tomcaten, du hade ju en handfull bromsdelar med dig hem (sen att alla delarna kom från din egna broms är mindre viktigt) ;)
Sen har jag hört att jorden vi har på västkusten har bättre DH-egenskaper än östkustarnas...är det helt enkelt bitar av den ni försöker sno med er hem era jävlar?! ;D

Iceman skrev:
> Äsch tomcaten, du hade ju en handfull bromsdelar
> med dig hem (sen att alla delarna kom från din
> egna broms är mindre viktigt) ;)
> Sen har jag hört att jorden vi har på
> västkusten har bättre DH-egenskaper än
> östkustarnas...är det helt enkelt bitar av den
> ni försöker sno med er hem era jävlar?! ;D

näh, det var inte jag.

veni vidi vici...

Jag tror de som skall montera liften skulle komma denna veckan. Det är osäkert när det skall vara klart men förhoppningen är vid jul.

Nya vattenrör, elkablar mm grävdes ner i helgen.
alebacken.jpg ht=301

Liften kan jag nog inte påverka (tror dom har 5 månader på sig att montera liften enligt kontraktet så allt innan dess är bonus), allt annat är gjort med ideella krafter, så det är bara att hjälpa till om du vill ha det gjort snabbare :).

Tillbaka
Topp