Tönt...

staine

Aktiv medlem
Tönt...
...eller ej. Vet inte men ryckt i styret har jag i alla fall gjort.
5E77D7A5-2DE1-4920-BC0B-E927505F0601.jpeg

Men en klant är jag dock tyvärr. Så, tänkte, nu får det vara lagat och klart.
5E1DA693-CCD4-4E76-9172-FD20E31BC3C3.jpeg

Tycker det är lite kass kvalitet, 12 år bara sen inköp, jaa, sen small det till och bara pajade. Men va tror ni, hur bra håller detta? Törs man köra på?

Tönt...
Men den jag har liggande har fel diameter för styret. Då måste jag byta styre också suuuck! Med alla vajrar och skit. Undrar om man ska ta chansen och cykla försiktigt ett tag?

Tönt...
staine sa:
Men den jag har liggande har fel diameter för styret. Då måste jag byta styre också suuuck! Med alla vajrar och skit. Undrar om man ska ta chansen och cykla försiktigt ett tag?

Hmmm... Det finns ju shims och även nya stammar för olika styren att köpa. Den du har håller nog inte länge till.

Tönt...
Iof sant. Den andra riskerar nog att gå av den också nu när det blir mer belastning på den. Men jag måste nog uppsöka verkstad för att fixa med alla ledningar och fästen och styrlindor och grejer :/

Eller, mäta styrets diameter och skaffa ny stam. Hmmm, kanske en bätter ide trots allt.

Senast ändrad:
Tönt...
Om du nu prompt måste ut och cykla så spänn ett buntband genom skruvhålet och dra åt som tusan runt styret.
Ja och glöm inte fullface-hjälmen...

Tönt...
Det sjuka var att jag trodde att du drev med happy som gammal medlem, sen ser jag att du är seriös... Jösses Amalia. Köp nu stam och en momentnyckel ?.

Tönt...
Jag är alltid seriös. Särskilt när jag är ironisk.
Men tack för tipset.
;)

(Seriöst så känns styret rätt stabilt. Det blir såklart inte fråga om vild terrängkörning precis.)

Senast ändrad:
Tönt...
staine sa:
1888 sa:
Sök jobb som rubriksättare på Aftonbladet!
Misstänker att rätt många har klickat på denna tråden idag ??

Om du hovrar på rubriken och sen inte gillar det som står, klicka inte.
Det borde gälla för AB också!

Hur kan jag veta att jag inte gillar vad som står i tråden om jag inte klickar? Blev ju så klart nyfiken på en sådan rubrik.. Ok, hovrade inte med mobilen. Inget illa menat i vilket fall som helst.

Tönt...
staine sa:
...eller ej. Vet inte men ryckt i styret har jag i alla fall gjort.

Men en klant är jag dock tyvärr. Så, tänkte, nu får det vara lagat och klart.

Tycker det är lite kass kvalitet, 12 år bara sen inköp, jaa, sen small det till och bara pajade. Men va tror ni, hur bra håller detta? Törs man köra på?

Äh! Kör bara. Det ser bara ut som det är en lackflaga som släppt. Det kommer att gå hur bra som helst att hoppa med er där! ?

Tönt...
55DC6163-94BC-4655-8C48-0579740EEE5E.jpeg
Har du inte montageband liggande? Klipp till två remsor, byt ut även den hela klämman så d blir enhetligt. Spraya med svart färg. Skruva dit. Det är ju hål i bandet så det är lätt oxå. Sedan är det bara att ställa sig och bända på styret när du spurtar.

Senast ändrad:
Tönt...
zodah sa:
staine sa:
kais01 sa:
ska du cykla till cykloteket;)?

Asså... jaaa. Det är typ 2 km. Jag kommer att vara bakis. Det kommer att gå jättesakta. Troligen helt i onödan då allt känns väldigt stabilt.

Men staine! ?
Jag kan lova dig att det inte är i onödan. Skojare där...

Kan säga att jag kört ca 10 mil innan jag upptäckte var skadan var efter att jag hört smällen. Utan minsta problem, har ändå dammat på över trottoarkanter gräsmattor pavé m.m. (Dock inga cx-tävlingar eller sånt galet.)

Tönt...
Oj, vilka erbjudanden. Min stam verkar vara 120 mm. Jomper, jag ska åka båt från Nynäs på onsdag, (ej tandläkarbåt), kan jag komma förbi och köpa en styrstam av dig då? Så snuvar vi cykloteket...

Tönt...
staine sa:
Iof sant. Den andra riskerar nog att gå av den också nu när det blir mer belastning på den. Men jag måste nog uppsöka verkstad för att fixa med alla ledningar och fästen och styrlindor och grejer :/

Eller, mäta styrets diameter och skaffa ny stam. Hmmm, kanske en bätter ide trots allt.

Om du bara ska byta stam så behöver du inte göra någonting med vajrar o lindor, skruva loss gamla stammen, låt styret hänga i vajrarna, och sätt dit nya stammen, klart.

Tillbaka
Topp