Topprörsväska, finns det någon Happy approved?

me.I.am

Aktiv medlem
Ska köpa en topprörsväska, finns några spridda trådar om det, men dom är lite spretiga, så startar denna.

Har googlat lite och har tre kandidater, länkarna är endast för att visa vilka, vid köp googlar jag upp bäst pris
Beskrivningarna, och bilderna skiljer lite mellan olika sajter, även för samma väska. T.ex. har Apidura en skyddad öppning för laddningskabel vilket inte framgår på alla sajter.

Någon med erfarenhet av dessa?
Bara Apidura som har skyddad kabelingång?
Inre fack? Visas inte på någon bild jag hittat.
Är alla sidostabila?
Någon annan att titta på?

Topeak 0,8 L
Apidura 1 L
Evoc 0,8 L

Jag är nöjd med mina Apidura, har en liten och en större. Däremot så passar dom inte alla mina cyklar beroende på att styrstammen sitter på olika höjd.
Skulle jag köpa en så hade jag antagligen tagit med cykeln eller med öppet köp.

Om du är beredd att betala över 700kr för apidura kan du också kolla på tailfin.
Jag har detas minsta med dragkedja och är väldigt nöjd. Ingen rem runt gaffelröret men sitter ändå som berget.

Jag har en cyclite som har ett fast spänne för delen runt styrstammen. Sitter inte jättebra på min cykel för jag har slammat och den trappen blir för kort. Men är väldigt nöjd väskan i övrigt.
Syncros har en fin också, den har en lös strap runt styrstammen och men justerbar

Vad ska du ha i väskan?
Jag har några enklare i olika storlek, Zefal, Rose och nån jag inte minns fabrikat på. Alla med kardborrfäste runt styr-och övre ramrör, alla fyller sitt syfte, att hålla mobil, nycklar, nån energikaka e.d. som jag gärna har nån annanstans än i ryggfickan.

Vad ska du ha i väskan?
Jag har några enklare i olika storlek, Zefal, Rose och nån jag inte minns fabrikat på. Alla med kardborrfäste runt styr-och övre ramrör, alla fyller sitt syfte, att hålla mobil, nycklar, nån energikaka e.d. som jag gärna har nån annanstans än i ryggfickan.

Energi, är det akuta behovet. Sedan funkar det väl som kylskåp, alltid fullt oavsett storlek, finns alltid saker att ha där.

Polarn har den här. Den verkar perfekt för inga pengar, hade jag haft behov av en hade jag gått på den.
(Själv har jag sytt egna)
IMG_20250119_101131.webp

IMG_20240425_145753.webp

Gillar normalt sett inte väskor och annat på cykeln, men i vissa fall så behövs de. Är otroligt nöjd med min Zefal, rymmer gott om snacks för en lång tur samt jacka eller extra vantar. Men är samtidigt smidig på ramen och inte för mycket luftmotstånd eller i vägen när man ställer sig upp.

Kommer nog att köpa den som man sätter på undersidan också för lättare bikepacking-turer.

Bara Apidura som har skyddad kabelingång?
Inre fack? Visas inte på någon bild jag hittat.
Är alla sidostabila?

Har precis fått hem en Topeak. Den har skyddad kabelingång, är hyfsat sidostabil, har inga fack.
Följer inte med material för att fästa på hojen. Jag använde två stora brickor då det annars kändes som skruvskallarna skulle gå igenom genomföringen.
Remmen runt styrstammen känns mest i vägen.
IMG_0784.webp
IMG_0784.webp

Edit: Jo det följer med en rem för att fästa med runt överröret men inga skruv.

Har en Apidura men ”dragkedjan” som är i gummi/plast har gett upp och hoppar ur mest hela tiden. Innan den gav upp så var den toppen

Tillbaka
Topp