Tørm - erfarenheter?

DarkMatter

Aktiv medlem
Tørm - erfarenheter?
Har sett Tørm nämnas i ett par trådar och blivit lätt sugen på en beställning själv. Gillar både stilen och materialet (tror jag).
Ni som haft Tørm ett tag, vad har ni för erfarenheter? Hur är hållbarheten? Är de sköna? Passform?

Blev lite fundersam vad gäller storlekar. Jag brukar ha M eller L i vanliga fall men när jag mätte en kortärmad cykeltröja, också i ull, som jag har hemma och som är stl. L enligt tillverkare så är den 48 cm mellan armhålorna. Enligt Tørms guide är den stl. S. Är de generellt stora i storlekarna eller mindre slimmade?

Edit:
Referens: https://www.torm.cc/sizing-chart

Tørm - erfarenheter?
De är ganska stora i storlekarna. De noppar sig lite och töjer sig lite, men väldigt sköna. Gillar deras kortärmade bättre och komplettera med lösärmar när det är kallare.

Jag har både M och L. Normalt är jag L, bortsätt ifrån caselli där jag XL (iofs då med brynja under eller ibland tunn undertröja). L i Tørm är lite för stor för mig. M är perfekt, möjligen hade ärmarna varit något för korta i M, men det är spekulation eftersom jag bara har M som kortärmade.

Tørm - erfarenheter?
De är ganska stora i storlekarna. De noppar sig lite och töjer sig lite, men väldigt sköna. Gillar deras kortärmade bättre och komplettera med lösärmar när det är kallare.

Jag har både M och L. Normalt är jag L, bortsätt ifrån caselli där jag XL (iofs då med brynja under eller ibland tunn undertröja). L i Tørm är lite för stor för mig. M är perfekt, möjligen hade ärmarna varit något för korta i M, men det är spekulation eftersom jag bara har M som kortärmade.
S eller M kanske blir bäst då.

Hur är längden? Jag är rätt lång och smal så just längden brukar vara problematisk.
Tänkte också gå på kortärmad så ett problem mindre men även själva tröjlängden kan vara gränsfall ibland.

Edit:
Mätte tröjan igen och den är nog närmare 50 cm. Försökte mäta mig själv också och hamnade på ca 53 cm runt så kanske M är rätt då.
Om möjligt, skulle du kunna mäta hur lång dragkedjan är (om du har fullängdsdragkedja)? Borde ge ett bra mått på tröjans längd.

Senast ändrad:
Tørm - erfarenheter?
Jag har en M och dragkedjan är 61cm.

Bilagor

• C9E22168-C2AF-4BB8-92A9-196C082C74C3.jpeg
    C9E22168-C2AF-4BB8-92A9-196C082C74C3.jpeg
    638.6 KB · Besök: 44
Tørm - erfarenheter?
Min tröja i storlek L har en dragkedja som verkar vara ca 1,5 cm längre än Håkan1:s. Sen är den ju längre bak, såsom brukligt är på cykeltröjor.

Tørm - erfarenheter?
Tyvärr är inte fickorna fastsydda ordentligt så när man tar ut grejor från fickorna så följer "påsen" ut, Så allt ramlar ut. Jämfört med Rapha, och så tycker jag dom noppar mer än Rapha.

Tørm - erfarenheter?
Tyvärr är inte fickorna fastsydda ordentligt så när man tar ut grejor från fickorna så följer "påsen" ut, Så allt ramlar ut. Jämfört med Rapha, och så tycker jag dom noppar mer än Rapha.
Har jag faktiskt inte tänkt på. Å andra sidan har jag vid närmare eftertanke bara kört kortare turer med den så jag har nog inte rotat så mkt i fickorna. Sen borde det väl inte vara helt hopplöst att med några stygn fixa till det på egen hand, eller?

Tørm - erfarenheter?
Har en långärmad, medium, på 181 / 73 kg.
Sitter som en cykeltröja ska, dvs. inte baggy och bra längd på ärmarna / ned över rumpan.

Tørm - erfarenheter?
Lite blandade erfarenheter alltså.
Vad finns det för alternativ då? Då pratar vi liknande stil, ull och liknande pris.
Rapha nämndes men de är väl snordyra?

Edit: Och måste ha fickor med dragkedja, helst horisontella så inte allt ramlar ut när man ska ha nåt därifrån.

Tørm - erfarenheter?
Jag är väldigt nöjd med mina torm, perfekt för pendling då ull bara behöver vädras för att få bort odörer. Så köra i samma tröja några dagar är inget problem.
Tyvärr har jag bantat mig ur dom så skulle behöva köpa nya.
Ligger ett par på k&s ?

Tørm - erfarenheter?
Bästa och mest mångsidiga tröjorna i min garderob. Har haft dem i många år, både en kort- och en långärmad. Aningen större i storlekarna jämfört med andra märken. Används både till lvg och mtb.

Tillbaka
Topp