Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Ok, tack! Ska testa.Det ser ut som om du har fettat in rullarna och rullhållare, inte bra. Fettet kan vara felorsaken i detta fall. Tvätta bort fettet och olja in allt med en tunn olja, typ symaskinsolja, istället.
Om felet sen fortfarande återstår, byt rullar och rullhållare.
Ok tack för info! Det kommer nog lösa problemet.Frågan är uppe här lite då och då. Samtliga Torpedo från den här tiden har rulldrivning. Oväxlat som växlat.
Rullarna fastnar om man fettar in dem.
Endast olja där. Visa bilaga 423558
Går det bra att använda hjullager fett till båda och sen olja till rullarna?Frågan är uppe här lite då och då. Samtliga Torpedo från den här tiden har rulldrivning. Oväxlat som växlat.
Rullarna fastnar om man fettar in dem.
Endast olja där. Visa bilaga 423558
Vilken pärla. Min är och kommer vara mer rough.Den va fin! Jag har en Rambler från 40talet.Visa bilaga 423616
Den är brutal uppför. Viss lutning går men sen är det stå och bryta som gäller. Utför får man fläska i med allt man kan ta fram av varv/kadens och sedan rulla. Det hade verkligen varit en fördel att justera sadeln. Cykeln är en Hermes från 1942. Lite för liten, men det är nästan alla.Tja, vad jag kan se rullar Hasse#7 runt på en gammal Hermes med oväxlat Torpedonav. Serviceinstruktionen är densamma. Men det är också en rullande, fet snyting till alla bekvämlighetsförlamade; gamla herrcyklar är oftast åt skogen för högt växlade.
Det stora bekymret både med den här och min Ge-Pe med Berinin är den usla bromsverkan bak. Låsningsfritt när det är som sämst. Men grejerna är ju makalöst gamla. Finns det något första steg innan man byter hylsa, typ rengöring och återfettning?
Min som är för liten kan kanske kvala in som long, low and slack. :)(ot) och har ni sett den moderna geometrin på dessa klassiska åk;)?