Torsdags-MTB i Norrköping

Okej någon som känner Polman? Skulle i sådana fall vilja beställa fint väder till kl 10 i morgon söndag...då kör vi från Haga Cykel mot Kolmårdsskogarnas troll...här ska jagas kottar och barr :-)

Bumpar den här tråden lite och undrar om det finns någon gps-datakarta för någon av slingorna i vrinneviskogen eller om de kanske är markerade på annat vis?

Håller ni fortfarande på och kör? Är detta i så fall något för en ganska otränad 30+:are som dessutom är ganska så mycket nybörjare?

Kör ikväll kl 1800, tänkte mig mtb banan vrinnivi, start vid Tjalve mingolf. sedan en runda runt Kättsäterleden och ev lite till.

Bara ja men vill ngn haka på så välkommen. Låååångt ifrån ngn tävling cyklist, så tempot blir som det blir, brukar stanna¨å vila efter dom värsta klättringarna.

perperub skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag håller med dig desmo, det är svårt!

Kuperat eller tekniskt, eller både?

Väldigt lerigt är det nu. Där det är två surhål efter varandra borde det nästan läggas spång på den sidan där det nu är fullt av kvistar.

Tycker det är sjukt bra av kommunen och de som underhåller spåret att det finns och så :) har haft mycket roligt där nu i sommar.

Av ren nyfikenhet, hur lång tar det för er att ta er runt? :)

Hepp, hepp, kul att ni livat upp den här gamla tråden. Jag cyklar fortfarande omkring i nkpg-skogarna, inte så värst schemalagt men vill nån köra en runda så hojta vettja.

laidback skrev:
> Väldigt lerigt är det nu. Där det är två
> surhål efter varandra borde det nästan läggas
> spång på den sidan där det nu är fullt av
> kvistar.
>
> Tycker det är sjukt bra av kommunen och de som
> underhåller spåret att det finns och så :) har
> haft mycket roligt där nu i sommar.
>
> Av ren nyfikenhet, hur lång tar det för er att
> ta er runt? :)

+1 på spången. Har iof inte ngt emot att bli skitig men ni vet hur det är... Man klarar sig på att bli lite skitig tills man kommer dit, alt stanna gå runt. Men det sabbar tempot, inte kul.

Jädrans bra bana i övrigt.

BigPhil skrev:
> perperub skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Jag håller med dig desmo, det är svårt!
>
> Kuperat eller tekniskt, eller både?

Jag hade förväntat mig något i stil med gamla milspåret. Dvs lite rötter, någon kortare klättring men ganska lättsamt. Cykelspåret är smal stig nästan hela vägen, mycket rötter och när jag var ute dessutom ganska blött.
Klättringarna är korta, men de är svåra tycker jag. Gärna upp för berg med rötter på så man inte fick någon fart eller flyt.
På gamla milspåret brukade jag aldrig kliva av cykeln, men på cykelspåret klev jag av flera gånger uppför och tvekade några gånger nerför.
Mycket kanske pga att jag inte kunde spåret. Ska bli spännande att se hur det går nästa gång.

Ang tiden så vet jag inte. Tog totaltid med transport hemifrån..

Kör ikväll kl 1720, tänkte mig mtb banan vrinnivi, start vid Tjalve mingolf. sedan en runda runt Kättsäterleden och ev lite till.

Bara ja men vill ngn haka på så välkommen. Låååångt ifrån ngn tävling cyklist, så tempot blir som det blir, brukar stanna¨å vila efter dom värsta klättringarna.

Tobbe A skrev:
> Rekordet på banan har Johan Axelsson, elitåkare
> från Kolmården MTB, han har kört på 21-22
> minuter...

Har för mig att han skrev på fejjan 22.15....

Hoppas att det inte är någon av er som fortfarande kör i milspåret nu när det finns en MTB-led.

För det är ett gäng som envisas med att vistas i motionsspåren och ger genom detta oss ett om möjligt ännu sämre rykte.

Ja för milspåret är ju en riktig "utmaning" nu för tiden..........eller inte!
Milspåret är helt "förstört" pga den "Stockholms anpassning" som skett..........

Ludenben skrev:
> Ja för milspåret är ju en riktig "utmaning" nu
> för tiden..........eller inte!
> Milspåret är helt "förstört" pga den
> "Stockholms anpassning" som skett..........

Njae milspåret har väl aldrig varit MTB-anpassat, springer den själv flera gånger i veckan och tycker slingan är helt okej. Ska man cykla milen kan man lika gärna köra lvg.

sMATTEr skrev:
> Ludenben skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Ja för milspåret är ju en riktig "utmaning"
> nu
> > för tiden..........eller inte!
> > Milspåret är helt "förstört" pga den
> > "Stockholms anpassning" som skett..........
>
>
> Njae milspåret har väl aldrig varit
> MTB-anpassat, springer den själv flera gånger i
> veckan och tycker slingan är helt okej. Ska man
> cykla milen kan man lika gärna köra lvg.

Det var nog precis det Ludenben menade. Milspåret har blivit alldeles för lätt sedan de breddat och lagt ut grus överallt där det var lite knöligt.
Förstår dock inte varför folk gnäller. Knappast trängsel på milspåret de gånger jag springer där.
Fast självklart är det onödigt att cykla där nu när vi fått ett eget spår.

Tillbaka
Topp